اوگاندا؛ میزبان گردهمایی آموزشی توسعه مؤسسات قرآنی شرق آفریقا
کد خبر: 3757227
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱

اوگاندا؛ میزبان گردهمایی آموزشی توسعه مؤسسات قرآنی شرق آفریقا

گروه بین‌الملل ـ گردهمایی آموزشی منطقه‌ای با هدف بررسی توسعه فعالیت و کارکرد مؤسسات قرآنی شرق آفریقا، اول تا چهارم آبان‌ماه، در شهر کامپالا، پایتخت اوگاندا برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری شرق‌تایمز؛ این گردهمایی آموزشی به همت سازمان علوم، فرهنگ و آموزش اسلامی(آیسسکو)  و با همکاری انجمن بین‌المللی قرآن و سنت و مؤسسه قرآنی «أبی بن کعب » اوگاندا برگزار می‌‌شود.
 
توسعه عملکرد و فعالیت مؤسسات قرآنی در کشورهای حوزه شرق آفریقا و تقویت نقش آموزش براساس اعتدال و میانه‌روی از محورهای این گردهمایی است.
 
شناسایی واقعیت‌ مؤسسات قرآنی و کشف موانع علمی، آموزشی، اداری و مالی پیش‌روی آن‌ها، ارائه راه‌حل‌هایی برای بهبود سطح آموزش قرآن در این مؤسسات از طریق ایجاد شیوه‌های برنامه‌ریزی شده و استفاده از تجربیات موفق در این زمینه از اهداف این گردهمایی عنوان شده است.
 
همچنین، به منظور ایجاد یک دیدگاه علمی، آموزشی و اداری برای ارتقای سطح مؤسسات قرآنی شرق آفریقا، راه‌های تقویت نقش آموزش براساس ارزش‌های گفت‌وگو، بهره‌گیری از از فن‌آوری‌های نوین در امر آموزش قرآن و تشویق علاقه‌مندان و متخصصان در این زمینه و تبادل تجربیات میان آنها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
 
در این گردهمایی 50 مسئول از مؤسسات قرآنی کشورهای آفریقایی حضور دارند و ابو‌دقه، متخصص مدیریت آموزشی، نماینده سازمان آیسیکو در این گردهمایی است.
 
گفتنی است، جمهوری اوگاندا در شرق قاره آفریقا واقع شده و از جمعیت 37 میلیونی این کشور، 12 درصد مسلمان هستند.
 
انتهای پیام
 
 
captcha