آیت‌الله واعظ‌طبسی دار فانی را وداع گفت
کد خبر: 3480347
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۳
بامداد امروز؛

آیت‌الله واعظ‌طبسی دار فانی را وداع گفت

گروه سیاسی: آیت‌الله عباس واعظ‌طبسی، نماینده ولی فقیه در استان‌های خراسان و تولیت آستان قدس رضوی بامداد امروز در بخش مراقبت‌های ویژه اورژانس عدالتیان مشهد دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آیت‌الله عباس واعظ‌طبسی، نماینده ولی فقیه در استان‌های خراسان و تولیت آستان قدس رضوی، بامداد امروز در بخش مراقبت‌های ویژه اورژانس عدالتیان بیمارستان امام رضا(ع) مشهد درگذشت.
بر اساس این گزارش، آیت‌الله واعظ‌طبسی عصر روز هفتم اسفندماه به دلیل ایست تنفسي در منزل، به بیمارستان امام رضا(ع) منتقل و در آنجا بستری شد؛ وی در این چند روز زیر نظر تیم پزشکی تحت مراقبت‌های ویژه قرار داشت اما در نهایت تلاش‌ها بی‌نتیجه بود و در نهایت در ساعت 2:10 دار فانی را وداع گفت و راهی سفر آخرت شد.
آیت‌الله عباس واعظ‌طبسی، نماینده ولی فقیه در استان‌های خراسان صبح روز جمعه، هفتم اسفندماه با حضور در شعبه اخذ رأی مستقر در صحن آزادی حرم رضوی در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کرد و آخرین رأی خود را به صندوق انداخت.
بنابر این گزارش، آیت‌الله عباس واعظ‌طبسى، در سال 1314 در مشهد مقدس و در خانواده‌اى مذهبى متولد شد. وى از همان سنین کودکى و نوجوانى به حوزه‌هاى علمیه، عالمان دینى و حضور در جلسات مذهبى علاقه‌مند بود و پس از پایان دروس ابتدائی در سن 16 سالگی به منظور فراگیری علوم اسلامی وارد حوزه علمیه مشهد شد و سطوح مقدماتی، متوسطه، عالیه و خارج حوزه علمیه را با موفقیت گذراند.
آیت‌الله واعظ‌طبسی از محضر استادان بزرگ و عالیقدری همچون ادیب نیشابوری، مدرس یزدی، حاج شیخ هاشم قزوینی، میرزا جوادآقا تهرانی و آیت‌الله‌ میلانی بهره‌ برد و فلسفه، فقه، اصول، کلام و سایر علوم اسلامی را نزد آن بزرگواران با موفقیت آموخت.
وی در عنفوان جوانی و همزمان با مبارزات شهید نواب صفوی گام در راه مبارزه نهاد و در جهت تقویت و تأیید اندیشه و راه نواب صفوی، تلاش شایانی کرد و در طول سال‌های 1331 تا 1334 در سخنرانی‌های خود به مخالفت با رژیم پهلوی برخاست و سرانجام در سال 1334 مجددا ممنوع‌المنبر شد و این منع تا هنگام سقوط رژیم پهلوی ادامه یافت.
ایشان از سال 1342 و آغاز نهضت امام خمینی(قدس سره) از یاران امام و استوانه‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رفت و در طول نهضت یکی از محدود چهره‌های درخشان انقلابی بود که درکنار هم‌رزمان خود به عنوان کانون اصلی مبارزه و رهبری به هدایت مردم خراسان و مرکز توجه و محل اتکای مردم مسلمان انقلابی و شریف خطه خونرنگ و آسمانی خراسان بوده است.
وی در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب تاکنون با حکم حضرت امام خمینی(ره) افتخار خدمت به آستان مقدس حضرت ثامن‌الحجج(ع) را داشت و به رغم مسئولیت‌های سیاسی ـ اجتماعی، هیچگاه از تدریس و انجام کارهای علمی ـ فرهنگی نیاسود.
مطالب مرتبط
captcha