بهبودی نسبی در وضعیت جسمانی آیت‌الله واعظ طبسی حاصل شده است
کد خبر: 3479472
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
هاشم‌زاده عنوان کرد:

بهبودی نسبی در وضعیت جسمانی آیت‌الله واعظ طبسی حاصل شده است

گروه اجتماعی: مدیرعامل بیمارستان رضوی در مورد آخرین وضعیت جسمانی آیت‌الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی تا ظهر امروز گفت: وضعیت آیت الله طبسی نسبت به روز گذشته از نظر تنفسی و ریوی در شرایط بسیار بهتری قرار دارد و خوشبختانه تغییرات مثبت زیادی را شاهد بودیم.

دکتر سعید هاشم‌زاده، مدیرعامل بیمارستان رضوی در گفت‌و‌گو با خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) از خراسان رضوي، در مورد آخرین وضعیت جسمانی آیت‌الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی تا ظهر امروز، دهم اسفندماه ابراز کرد: وضعیت آیت الله طبسی نسبت به روز گذشته از نظر تنفسی و ریوی در شرایط بسیار بهتری قرار دارد و خوشبختانه تغییرات مثبت زیادی را شاهد بودیم.
وی با بیان اینکه از شب گذشته تاکنون تلاش کردیم با اقدامات و تجهیزات مناسب حجم اضافه بدنشان را بگیریم و اقدامی شبیه به دیالیزم را با موفقیت برای ایشان انجام دادیم،‌ ادامه داد: در واقع قصد ما این است به کار کلیه کمک کنیم تا فشار از روی این اندام برداشته شود که اقدامات در این راستا به خوبی و با موفقیت صورت گرفت.
مدیرعامل بیمارستان رضوی بیان کرد: قصدمان در اقدامی که شبیه دیالیز برای بهبودی وضعیت کلیه ایشان صورت گرفت، کمک کردن به کارکرد بهتر سیستم‌های مختلف بدن به منظور بهتر شدن حال ایشان بوده است.
وی در مورد سطح هوشیاری آیت‌الله واعظ طبسی افزود: هرگونه اظهار نظر در مورد وضعیت هوشیاری ایشان وجاهت علمی مناسب را ندارد، زیرا برای حفاظت از ایشان، خودمان  سطح هوشیاری را با استفاده ازر دارو پایین آوردیم و این طبیعی است زیرا در شرایط مشابه سطح هوشیاری به تناسب پایین آورده می‌شود لذا از آن جهت که ما این اقدام را در مورد ایشان انجام دادیم، نمی‌توان در مورد سطح هوشیاری ایشان قضاوت کرد.
هاشم‌زاده با تأکید بر اینکه به شواهد و مستنداتی مبنی بر اینکه آسیبی به مغز وارد شده و یا اینکه جسم به وضعیت طبیعی بر می‌گردد، نرسیده‌ایم، گفت: بهتر شدن سطح هوشیاری ایشان اتفاق افتاده است ولی فعلا ایشان را در شرایط خواب نگه داشته‌ایم و خودمان اجازه نمی‌دهیم که سطح هوشیاری آیت‌الله واعظ طبسی از یک سطح مشخصی بالاتر برود و آن را موکول به ساعات آینده کردیم، تا آسیبی وارد نشود و از مغز محافظت کنیم.
وی با اشاره به اینکه در 24 ساعت گذشته اتفاقات بسیار مثبتی رخ داده و خوش‌بین هستیم،‌ عنوان کرد: همه اعضای تیم پزشکی و درمانی در حال انجام نهایت تلاش خود هستند و همه چیز را به ساعات و روزهای آینده موکول کرده‌ایم و به همین ترتیبی که برنامه ‌یزی شده و پیش رود، به لطف خداوند و عنایت امام رضا(ع) وضعیت بهبودی بهتری رخ خواهد داد.
 مدیرعامل بیمارستان رضوی در مورد تیم پزشکی آیت‌الله واعظ طبسی و امکانتت مورد نیاز درمانی برای ایشان، افزود: در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد هیچ کمبودی از نظر امکانات وجود ندارد و تحت بهترین شرایط تیم پزشکی برای درمان آیت‌الله واعظ طبسی در حال تلاش هستند؛ این تیم متشکل از بهترین پزشکان مشهد از جمله پزشکان بیمارستان رضوی، امام رضا(ع) و دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.
وی در مورد درصد بهبودی وضعیت آیت‌الله واعظ طبسی، گفت: در این مورد که بخواهم درصد بگویم نمی‌توان پاسخ مناسب و قطعی داد زیرا این امر بستگی دارد به اینکه ابتدا یک ارزیابی نسبت به وضعیت حال حاضر ایشان صورت بگیرد و بتوان درصد پیشرفت را ارائه دهیم ولی با توجه به وضعیت جسمانی و اینکه نمی‌خواهیم کوچک‌ترین خطری برایش پیش آید، هیچ اقدام تهاجمی برای بررسی وضعیت ایشان فعلا به صلاح نیست لذا نمی‌‌توان درصد را بیان کرد.
هاشم‌زاده تصریح کرد: همان وقفه تنفسی که برای ایشان اتفاق افتاد، سبب ایجاد یک استرس بزرگ برای کل بدن شده لذا نمی‌‌توان گفت در این حالت کدام عضو بدن تحت تاثیر قرار گرفته و کدام مشکل برای ایشان ایجاد شده است؛ در واقع همه بدن و فیزیولوژی آن تحت تاثیر قرار گرفته لذا بسیار سخت است بگوییم کدام عضو،‌ ارگان و سیستم بدن تحت تاثیر این وقفه قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه قبل از این، پزشک معالج هماهنگ کننده آیت‌الله طبسی بودم و در حال حاضر نیز به عنوان پزشک هماهنگ کننده تیم پزشکی و درمانی ایشان در خدمت هستم، ادامه داد: تعداد اعضای تیم درمانی آیت‌الله واعظ طبسی و متخصصان حاضر ثابت نیستند اما تقریبا حدود 12 متخصص امر درمان ایشان را بر عهده دارند که از برجسته‌ترین پزشکان شهر هستند و اقدامات لازم را انجام می‌دهند.
 مدیرعامل بیمارستان رضوی در پایان از مردم خواست برای بهبودی و سلامتی ایشان دعا کنند تا ان‌شاءالله هرچه زودتر خبر سلامتی ایشان را به مردم بدهد.
مطالب مرتبط
captcha