نقش آیت‌الله واعظ‌طبسی در مبارزات پيروزي انقلاب اسلامي/ شخصیت بسیار ممتازي دارند
کد خبر: 3478790
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲
حجت‌الاسلام صالحی عنوان كرد:

نقش آیت‌الله واعظ‌طبسی در مبارزات پيروزي انقلاب اسلامي/ شخصیت بسیار ممتازي دارند

گروه اجتماعي: مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خراسان رضوی با ممتاز توصیف کردن شخصیت آیت‌الله واعظ‌طبسی، به نقش اين عالم در مبارزات قبل و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي اشاره كرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدمهدی صالحی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خراسان رضوی عصر امروز، هشتم اسفندماه بعد از عیادت از آیت‌الله عباس واعظ‌طبسی، نماینده ولی فقیه در استان‌های خراسان در بیمارستان امام رضا(ع) در جمع خبرنگاران، شخصیت ایشان را بسیار ممتاز توصیف کرد و ابراز کرد: آیت‌الله واعظ طبسی از سال 1336 وارد صحنه مبارزات انقلابی شدند و از همان موقع هم در عرصه تدریس در حوزه و هم فعالیت‌های اجتماعی بسیار درخشیدند.
وی با اشاره به نقش اين عالم در مبارزات قبل و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ادامه داد: به گونه‌ای که در سال 1343 پس از آزادی امام خمینی(ره) از زندان، ایشان در منزل امام در قم سخنرانی کردند و بلافاصله پس از بازگشت از قم و ورود به تهران، بازداشت و تا پیروزی انقلاب به طور کامل در سراسر کشور ممنوع المنبر شده بود.
مسئول ستاد احیا و هماهنگی کانون‌های قرآن و عترت(ع) دانشگاه‌های مشهد، با بیان اینکه آیت‌الله واعظ‌طبسی از همان موقع به تدریس در حوزه روی می آورد، گفت: ایشان از همان مقطع به تدریس در حوزه از کتاب‌های مقدماتی تا سطوح عالی حوزه می‌پردازد.
حجت‌الاسلام صالحی بیان کرد: ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامي نیز تدریس را ادامه می‌دهد تا زمانی که مسئولیت‌های متعدد اجتماعی همچون تولیت آستان قدس رضوی به ایشان محول می‌شود و دیگر نمی‌توانند به امر تدریس مبادرت ورزند در حالی که اگر به تدریس ادامه می‌دادند یکی از مراجع بزرگ می‌شدند.
مطالب مرتبط
captcha