دگرگون کردن ظلم اقتصادی؛ دغدغه مهم امیرمؤمنان(ع)

دگرگون کردن ظلم اقتصادی؛ دغدغه مهم امیرمؤمنان(ع)

گروه شبکه‌های اجتماعی ــ هیچ ستمی بر آدمیان تباه‌کننده‌تر از ستم اقتصادی نیست؛ و از این رو است که در آموزه‌هاى امام على (ع) چیزى گزنده‌تر از آن معرفی نشده است، و آن حضرت حکومت را مى‌خواست تا ظلم اقتصادی را دگرگون کند که با وجود آن، مسیر زندگى انسانی و ایمانی، و راه بردن به کمالات بایسته و شایسته، سخت دشوار است.
حکمت کنیه ابوالحسن برای امام رضا(ع) و امام کاظم(ع)

حکمت کنیه ابوالحسن برای امام رضا(ع) و امام کاظم(ع)

گروه شبکه‌های اجتماعی ــ در فرهنگ عرب و در برخی از موارد، بدون توجه به نام فرزند (خصوصاً برای کسانی که فرزند ندارند) و با استفاده از برخی ویژگی‌های موجود در افراد، برای آنان کنیه قرار داده می‌شود و کنیه ابوالحسن برای امام رضا(ع) و امام کاظم(ع) نیز به همین صورت است.
پرداختن به عدالت اقتصادی مهم‌تر از مسئله بدحجابی یا خوش حجابی است

پرداختن به عدالت اقتصادی مهم‌تر از مسئله بدحجابی یا خوش حجابی است

گروه شبکه‌های اجتماعی ــ علامه محمدرضا حکیمی با تأکید بر فهم صحیح اسلام بیان کرد: فقر همسایه دیوار به دیوار کفر است، پس نمی‌توان درباره آن خاموش نشست و به مبارزه با آن برنخاست و عوامل عمده آن، تکاثر(سرمایه‌داری) و اتراف (تنعم‌گرایی) را محکوم نکرد و در صدد طرد و حذف این دو عامل ضد انسانی و ضد قرآنی بر نیامد و حساسیت‌ها را به مسائلی از قبیل بد حجابی و خوش حجابی منحصر ساخت.
وجود امام زمان(عج) لطف و تصرفاتشان لطف دیگری است

وجود امام زمان(عج) لطف و تصرفاتشان لطف دیگری است

گروه شبکه‌های اجتماعی ــ جمله‌ای را که علما در بحث اصول مطرح می‌کنند: «وُجُودُهُ لُطفٌ وَ تَصَرّفُهُ لُطفٌ آخر وَ عَدَمُهُ مِنَّا»، وجود لطفی است و تصرّفاتش لطف دیگری است. تصرّفاتی که می‌کند از نظر رهنمون کردن انسان‌ها به سوی اجرای احکام الهی یا اجرای احکام الهی به دست مقدّسش لطف دیگری است.
معنای زندگی برای چه کسانی مطرح می‌شود؟

معنای زندگی برای چه کسانی مطرح می‌شود؟

گروه شبکه‌های اجتماعی ــ مصطفی ملکیان با اشاره مطرح شدن یا نشدن بحث معنای زندگی بیان کرد: معنای زندگی برای کسی طرح می‌شود که به بعضی از واقعیت‌های زندگی توجه کند، همچنین به حال روحی افراد نیز این مسئله بستگی دارد.
ما برای «علم» ارزشی قائل نیستیم/ دانشگاه‌ها؛ بازیچه خواسته‌های غیر علمی

ما برای «علم» ارزشی قائل نیستیم/ دانشگاه‌ها؛ بازیچه خواسته‌های غیر علمی

گروه شبکه‌های اجتماعی ــ رسول جعفریان در کانال تگرامی خود نوشت: ما برای «علم» ارزشی قائل نیستیم، درست نمی‌شناسیم، و همه‌اش سعی می‌کنیم از راهی جز راه علم، ترقی کنیم. این مشکل کمی نیست که مردم اهل مطالعه کم داریم، مشکل کمی نیست که این همه مهندس تربیت می‌کنیم که بسیاری شان چیزی از مهندسی نمی‌فهمد و فقط مدرک می‌گیرد.
آنچه بايد از ماه رمضان حاصل شود، تقواست

آنچه بايد از ماه رمضان حاصل شود، تقواست

گروه شبکه های اجتماعی ــ اينگونه نباشيم كه فقط در ماه رمضان اطاعت خدا را بكنيم و در غير آن ترك اطاعت كنيم!
نظام این دنیا نظام دهش و سپاس است نه نظام عمل و حساب!

نظام این دنیا نظام دهش و سپاس است نه نظام عمل و حساب!

گروه شبکه های اجتماعی ــ علی ابن ابی طالب علی (ع) وقتی بحثی راجع به نظام جهان می کنند ــ نظامی که به دست خدا و اراده و اختیار خدا ساخته شده است ــ دائما توجه می دهند که این نظامی که بر شما محیط است، نظام نعمت و شکر است نه نظام عمل و حساب.
استراتژی امام علی(ع) در نظام اسلامی؛ نظامی آری نظامی‌گری هرگز

استراتژی امام علی(ع) در نظام اسلامی؛ نظامی آری نظامی‌گری هرگز

گروه شبکه‌های اجتماعی ــ علی(ع) مرد میدان مبارزه بود و هرگز در برابر ظلم و بیداد تسلیم نمی‌شد، ولی او از ادبیات متعارف نظامیان نفرت داشت، لذا به استاندار و فرمانده ارشدش فرمود مبادا با مردم تحکم آمیز سخن بگویی، علی(ع) با فرهنگ رهبر پرستی که نظامی‌گرایان ترویج می‌کردند مقابله می‌کرد و او نشان داد که در مکتب اسلام، نظامی کیست، او آشکار ساخت که در نظام اسلامی، نظامی آری، نظامی‌گری هرگز.
چه زمانی بخشایش معنا می‌یابد

چه زمانی بخشایش معنا می‌یابد

گروه اندیشه ــ مصطفی ملکیان ضمن ارائه توضیحاتی در زمینه بخشایش و فضیلت آن بیان کرد: یخشايش وقتي معنا دارد كه كسي خطاي اخلاقي مرتكب شده باشد و اين فرق فضيلت بخشايش با فضيلت‌مدار است.
1