برگزاری جشن «وحدت» در شهر اهل تسنن هشتجين
کد خبر: 1891772
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۳

برگزاری جشن «وحدت» در شهر اهل تسنن هشتجين

گروه سياسی و اجتماعی: همزمان با هفته وحدت، شنبه هشتم اسفند‌ماه جشن وحدت در مسجد شيخ «محمد قريشی» شهر اهل تسنن هشتجين برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه اردبيل، دراين مراسم كه جمعی از مسئولان محلی و اهالی شيعه و اهل تسنن حضور داشتند، حجت‌الاسلام «شجاعی»، امام‌جمعه خلخال با تبريك آغاز هفته وحدت مردم را به احترام به اعتقادات و رعايت حقوق اجتماعی همديگر فرا خواند و خواستار تقويت تعامل سازنده بين نخبگان و علمای شيعه و سنی منطقه شد.
وی طرح مسايل اختلاف‌انگيز را موجب تفرقه در بين مردم و سوء‌استفاده دشمنان اسلام عنوان كرد و اتحاد بين فرق مختلف اسلامی را موجب وحشت دشمنان دانست.
امام‌جمعه خلخال همچنين در بخش ديگری از سخنان خود خواستار تبديل هشتجين به شهرستان شد.
حجت‌الاسلام «حكمت رمضانی»، امام جماعت اهل سنت هشتجين نيز در سخنانی با تبريك هفته وحدت مردم را به رعايت معيارهای اسلامی و رعايت حقوق شهروندی و همسايگی دعوت كرد.
وی صداقت را از عوامل مهم توسعه و پيشرفت منطقه دانست و وحدت موجود مابين اهالی سنی و شيعه هشتجين را از بركات نظام اسلامی ايران برشمرد.
در اين مراسم برنامه‌های مختلفی از جمله تواشيح، مولود‌خوانی، شعر و سرود اجرا و در پايان از افرادی كه نامشان محمد بود با اهدای هدايايی تجليل شد.
captcha