کد خبر: 3173421
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی:

تفکر اسلامی در مشتری‌مداری باید جایگزین تفکر صنعتی شود

گروه اجتماعی: تفکر اسلامی در مشتر‌ی‌مداری باید جایگزین تفکر صنعتی شود و باید برای انجام این مهم برنامه‌ریزی‌های ریشه‌ای انجام گیرد.

حجت‌الاسلام محمدجواد قهرمانی، مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، گفت: انسان اشرف مخلوقات آفریده شده و دین اسلام در رفتار اجتماعی انسان ها با هم با دیدگاه توحیدی توانسته راهنمای خوبی برای تعاملات اجتماعی بین افراد در جامعه باشد.

وی در ادامه افزود: متأسفانه دیدگاه صنعتی در مشتری مداری جای خود را به تفکر اسلامی داده است؛ چراکه بسیار از مشکلات روحی و روانی ناشی از این دیدگاه صنعتی در محل کار و یا در ارتباط با اقشار جامعه و ارباب رجوع صورت می‌گیرد.

قهرمانی با اشاره به سیره نبوی و پیامبران اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) به مسلمانان سفارش کرده است که هر مؤمن باید شخص ارجاع کننده به خود را تکریم و او را بزرگوارتر از خود بداند نه اینکه باکلمات ناشایست و معطل کردن وی سبب ناراحتی او شود.

وی تصریح کرد: مشتری‌مداری اسلامی در ادوارهای گذشته اسلام در نیز مورد تأکید قرار گرفته و هم از نظر عقلی و هم از نظر شرعی قابل استنباط است.

قهرمانی ادامه داد: مدیران و کارمندان هر نهاد باید در زمینه وظایف شرعی و دینی خود نسبت به جامعه و ارباب رجوع زمینه ذهنی کافی داشته و برای تثبیت این مهم باید کلاس‌های آموزشی توسط مدیران اجرایی آن ارگان برای کارمندان برگزار شود.

وی گفت: متأسفانه معدود اداره‌ای در کشور از شیوه برگزاری کلاس‌ها برای تثبیت مفاهیم دینی در نهادهای خود استفاده می‌کند؛ غافل از اینکه تأثیرگذاری این امر نسبت به سایر روش‌ها بسیار مؤثرتر واقع خواهد شد.

مدیرکل حوزه های علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: برخوردهای تند و مستکبرانه در زندگی روزمره و در جامعه و ادرات آثار مخربی به دنبال دارد و باید با برنامه‌ریزی‌های ریشه‌ای و آگاه‌سازی‌های به‌‌موقع از دیدگاه تفکر صنعتی به دیدگاه توحیدی تغییر جهت دهیم.

captcha