به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا)، حجتالاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امروز، 7 اسفندماه، در خطبه دوم نمازجمعه این هفته تهران،با بیان اینکه مهمترین مسئله امروز، خلق حماسهای دیگر در سی و هفتمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است، گفت: مردم بصیر و انقلابی برای حفاظت از انقلاب همچنان با شور و شعور در صحنهها حاضرند و یکی از مظاهر آن، حضور در انتخابات است.
وی افزود: من قبل از اینکه پشت تریبون نماز جمعه حاضر شوم از سخنگوی شورای نگهبان و وزیر کشور درباره وضعیت حضور مردم سؤال کردم و هر دو گفتند از اول صبح صفهای مردم برای رأی دادن دایر شده است و این نشانه پیروزی انقلاب است و مردم همچنان شور و هیجان برای خلق حماسه در جهت حفظ اساس انقلاب را دارند.
صدیقی با اشاره به این مطلب که انقلاب ما بر دو پایه جمهوریت و اسلامیت به وجود آمده و بر این دو استوار است، گفت: بقای جمهوریت به آن است که مردم همیشه در صحنه باشند و در سرنوشت کشور دخیل باشند و اسلامیت نیز بستگی به ولایت دارد. رهبر انقلاب مسائل را رصد میکنند و دیدهبان امین است و هر جا انحرافی ببینند تذکر میدهند و نهیب میزنند و مردم را آگاه مینمایند.
وی تأکید کرد: حضور مردم نشانه این است که جمهوریت همچنان پابرجاست و ریشهدار است و از طرف دیگر حضور همهجانبه روح انقلاب، مقام معظم رهبری و دیدهبانی و تشخیص مواضع خطر از سوی ایشان نشانه استحکام دینی انقلاب است و هر دو از نعمتهای بیبدیلی است که منحصرا برای کشور ماست.
خطیب جمعه تهران اظهار کرد: در خیلی از کشورها جمهوریت وجود دارد اما مصنوعی است و در واقع احزاب برنده و بازندهاند، اما در کشور ما آنکه برنده است خود ملت است صرفنظر از نتیجهای که حاصل میشود. حضور دشمنشکن مردم نشانه حیات، شعور و آگاهی یک ملت است و از این جهت این پیروزی را که نشانه نصرت الهی است و پس از جشن 22 بهمن بوده است را باید نعمت خدا دانست و سجده شکر به جا آورد.
صدیقی عنوان کرد: توصیه من به کسانی که تاکنون سر صندوق نرفتهاند این است که در کار خیر شتاب کنند که «فاستبقوا الخیرات». این یک تکلیف و حق است و در بعد تکلیفی از ما درباره ولایت که همان حکومت دینی است سؤال میشود که پشت سر امامتان بودید یا خیر که امام(ره) هم فرمودند حفظ نظام از اوجب واجبات است.
وی اضافه کرد: نکته دیگر اینکه دشمن در این باره متوجه شد که روشهای قبلی مبنی بر دلسرد کردن و بدبین کردن مردم به انتخابات نتیجه نمیدهد. واژه تقلب نیز که در فتنه گفته شد شیطنتی بود که دشمن همیشه میگفت، در حالی که همیشه صندوقها در اختیار دولتی بود که رقیب وی به عنوان پیروز از صندوق خارج میشد. حالا دشمن بعد از مسئله برجام تمام تمرکزش بر نفوذ است و بنا دارند در مراکز تصمیمگیری نفوذ کنند و از این طریق در کشور ما دخالت کنند و به تعبیر رهبری مانند موریانه نظام را از درون تهی کنند.
صدیقی یادآور شد: در این رابطه باید به چند نکته توجه کرد. اول مسئله خلق واژهها و سوءاستفاده از واژههاست. از اول انقلاب مسئله میانهروها و تندروها از سوی دشمن مطرح شد که برای سرکوب مردم انقلابی گفته میشد و در رأس همه امام(ره) به عنوان تندرو معرفی میشد و افرادی که غیرت انقلابی نداشتند میانهرو و معتدل مطرح میشدند.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب هم به زیبایی مسئله حد وسط و در راه بودن را تبیین کردند. میانهروی در اسلام یعنی با حق بودن و بر صراط مستقیم بودن و در مقابل آن منحرف است. هر کسی از جاده دین خارج شد و حکومت سکولار را بر حکومت دینی ترجیح داد منحرف است و هر کسی در مسیر مستقیم تند برود سرعت در خیرات است که مطلوب است. در واقع حد وسط، دینداری و ولایتمدار بودن است و خروج از آن هم مایه انحراف است.
صدیقی در ادامه به تشریح انواع نفوذ پرداخت و گفت: نوع اول نفوذ آن است که دشمن جاسوس میفرستد و در کنار مسئولان قرار میدهد که هم اخبار را بیگانه میدهند و هم فکر آن مسئول را عوض میکنند. نوع دوم نفوذ اینگونه است مسئول تربیتشده یگانه باشد. در کشور ما هم افرادی هستند که در غرب تحصیل کردهاند و آنها هم این مسئولان را نشان کردند و فکرشان ر ا تغییر دادند.
وی در ادامه اظهار کرد: شکل سوم نفوذ استحاله مردم انقلابی است به این شکل که کسانی که با استکبار مبارزه میکردند و آدرس را از قرآن میگرفتند کم کم باور آنها را عوض میکند که دشمن عوض شده است و باور مردم را به دشمنان کمربسته خوشبین میکند. نفوذ بدتر هم آن است که ما را بیتفاوت میکنند و دنیا به این نتیجه میرسد که مردم ما مردم انقلابی 57 و دفاع مقدس نیستند و امروز به دنبال رفاه هستند و رقابتهایشان مادی است.
خطیب جمعه تهران ابراز کرد: این نفوذها خطرناک است اما مردم ما تا به امروز سر قول خود با امام(ره) و شهدا بودهاند و تا هستند با هیچ دشمنی کنار نخواهند آمد.
بنابراین گزارش حجتالاسلام صدیقی در خطبه اول نماز جمعه تهران در ادامه بحث پیامهای سوره حمد، درباره «مالک یوم الدین» گفت: در روایات آمده است که امام سجاد(ع) وقتی این آیه را قرائت میکردند دائما آن را تکرار میفرمودند و آنقدر متقلب میشدند که گویا جانشان به عالم بالا میرفت.
وی افزود: خدا «رب العالمین» است و ربوبیت حضرت حق اقتضائاتی دارد که قدم اول آن اعمال رحمت و مهربانی است که جاذبه محبت بنده را به سوی خدا میکشاند. از ابتدای سوره، رحمان و رحیم و رب العالمین بودن برای جذب دلها بوده است تا ما خدا را ازیاد نبریم.
صدیقی اظهار کرد: نکته بعدی در مسئله تربیت بحث تشویق و تنبیه است. «مالک یوم الدین» یک هشدار است و تمام مربیان همانطور که آثار مثبت حرکت در مسیر صحیح زندگی را میگویند، بیتقوایی و خروج از مسیر عبودیت را نیز موجب سقوط معرفی کردهاند، لذا «مالک یومالدین» سازنده است.
خطیب جمعه تهران عنوان کرد: انشان از نظر اخلاقی مکلف است که خود را رها نکند و حواسش به خودش باشد. اگر میخواهیم خطرات شیطان و احاطه لشگریان شیطان در اطراف خود را دفع کنیم باید هر روز برای مراقبه برنامه داشته باشیم که از جمله آنها «فکر در مرگ» است.
صدیقی در پایان خاطرنشان کرد: توجه به خود، شناخت آسیبها و گناهان، توبه فوری و مجهز بودن در حرکت در مسیر تقوا از جمله امور تربیتی است که با یادآوری «مالک یوم الدین» برای ما حاصل میشود.