کد خبر: 3496178
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷

استفاده از ظرفیت‌های استانی برای توسعه حوزه‌های علوم اسلامی دانشگاهیان

گروه دانشگاه: افزایش استفاده از ظرفیت‌های استانی برای توسعه فعالیت‌های کمی و کیفی حوزه‌های علوم اسلامی دانشگاهیان در نشست رؤسای دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مورد تصویب قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از روابط عمومی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان، حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری، دبیر نشست رؤسای استانی دفاتر نهاد نمایندگی  مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اعلام این خبر گفت:  در دو سال گذشته، رویکرد تعالی و مأموریت‌گرایی حوزه در دستور کار مراکز قرار گرفته است که تربیت دانشجویی توانمند در حوزه تبلیغ دینی، گسترش طرح نخبه‌پروری در کنار تشکیل هسته‌های تربیتی و ایجاد گروه‌های اثرگذار در کنار دیگر برنامه‌ها در این رویکرد مورد توجه قرار  گرفته است.
وی افزود: در این نشست که با حضور 20 نفر از رؤسای دفاتر استانی برگزار شد، موضوعاتی مانند استفاده از اساتید شاگردپرور در حوزه، رصد و شناسایی ظرفیت‌های حوزه‌های اساتید‌، استفاده حداکثری از روحیه تبلیغی در فارغ‌التحصیلان حوزه‌های علوم اسلامی دانشگاهیان با هدف تربیت مبلغان دانشجویی برای تبلیغ مبانی دینی و انقلابی در مراکز دانشگاهی مورد بحث قرار گرفت.
نظیری گفت: لزوم حضور مؤثر مدیر مراکز حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در شورای استانی نهاد  و همچنین بررسی کلیات طرح تشکیل شورای استانی هماهنگی حوزه علوم اسلامی دانشگاه‌ها نیز از دیگر موضوعات این نشست یک روزه بود.
 در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام عابدینی، سرمربی عضو هیئت امناء حوزه، با تبین ضرورت شاگردپروری، با بهره‌گیری از آیات قرآن کریم و سیره زندگی رسول‌الله(ص) در ساختارسازی در مدینةالنبی، به تشریح ویژگی‌های اساتید شاگردپرور در مراکز حوزه پرداخت.
عضو شورای راهبردی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان با تشریح اقدامات پیامبر اسلام(ص) در تربیت نیروهای اولیه برای تشکیل حکومت اسلامی در مدینه منوره این اقدام را به‌عنوان یک نمونه و الگوی عملی در این مسیر پرداخت.
وی در تفسیر آیات قرانی در موضوع تربیت گفت: با آموزش صرف، تغییر رفتار در افراد ایجاد نمی‌شود، بلکه مخاطبان باید رفتار عملی را در استاد خود مشاهده کنند. به عبارت دیگر مشاهده عمل اثری بیشتر از بیان مطلب داشته و ارتباط دائمی و مستمر با شاگردان می‌تواند اثر بیشتری از بیان مطالب برای دانشجویان داشته باشد.
captcha