ظرفیت‌های حوزه علمیه برای اهتمام به خنده حکیمانه
کد خبر: 3504575
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
حسنی تشریح کرد:

ظرفیت‌های حوزه علمیه برای اهتمام به خنده حکیمانه

گروه حوزه‌های علمیه: رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه معقتد است که ظرفیت ایجاد سایت خنده حکیمانه در حوزه وجود دارد و در برخی برنامه‌های کنونی این مرکز مانند خاطره‌نگاری و شب‌های شعر نیز شاهد این مسئله بوده و هستیم.

محمد حسنی، رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در پاسخ به این سؤال که آیا مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات که متولی عمده فعالیت‌های هنری و فرهنگی طلاب است در این زمینه فعالیتی داشته است گفت: ما عنوان جداگانه‌ای برای فعالیت‌های طنز نداشته‌ایم.
وی اظهار کرد: اگرچه عنوان جداگانه مانند داستان‌نویسی و فیلم و ... نبوده ولی در سایر برنامه‌های این مرکز مورد توجه قرار داده‌ایم و یکی از برنامه‌های بنده هم بوده است که به علت مواجه شدن با مشکلات بودجه‌ای و شرایط مالی هنوز قادر به انجام آن نشده‌ایم.
حسنی با بیان اینکه خنده‌های حکیمانه در کارهای دفتر تا حدودی منعکس است تصریح کرد: بخشی از مجله پیام زن اختصاص به طنز حکیمانه در حوزه سبک زندگی اسلامی، مسایل خانواده و ... دارد و در شماره جدید آن کاریکاتور و طنز مکتوب بیشتر و غنی‌تری در حد مخاطب گنجانده شده است.
رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه در سایر تولیدات نیز تاکید بیشتری بر این مقوله وجود دارد عنوان کرد: در تولیدات رمان و شعر هم تلاش شده این مسئله حتی در قالب اشعار جدی گنجانده شود مثلا در شب شعری که مربوط به جنایات آل‌سعود درباره شیخ نمر و در سوریه و یمن برپا کردیم بخشی از اشعار در قالب طنز به تحقیر رژیم سعودی پرداخت.
خاطرات تبلیغی
وی ادامه داد: همچنین در خاطره‌نگاری طلاب و در شب‌های خاطره‌گویی که به بیان خاطرات تبلیغی پرداخته می‌شود برخی از خاطرات طنز در دوره تبلیغ و طلبگی نیز موضوعیت یافته و بیان می‌شود که می‌توان در قالب طنز حکیمانه قرار داد.   
حسنی با بیان اینکه ایده ایجاد سایتی برای خنده حلال و حکیمانه پیشنهاد بسیار جالبی است و ما هم در حد وسعمان دنبال کرده و خواهیم کرد عنوان کرد: البته من موافق نیستم که برنامه‌های طنز تلویزیون به دلیل خلایی است که در وظایف ما وجود داشته است زیرا در برنامه‌های طلاب و حوزه نیز تا حدی دنبال شده است.
وی تاکید کرد: ما به برنامه‌هایی مانند طنزهای کنونی تلویزیون نیازمند هستیم زیرا ذائقه و سلیقه‌های مخاطبان عمومی و مردم متفاوت است و اگر چه برخی از این برنامه‌ها ایراداتی هم دارند که باید برطرف شوند ولی برنامه‌های مثبت و قابل استفاده نیز دارد.
رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی گفت: ایده ایجاد سایت طنز حکیمانه بر مبنای واقع‌بینی آقای قرائتی ارایه شده زیرا معتقدم این ظرفیت در حوزه وجود دارد و همان‌طور که ایشان گفتند اگر هر طلبه یک طنز حکیمانه مطرح کند هزاران طنز خواهیم داشت.
وی افزود: مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات، آموزش تخصصی خاطره‌نگاری را برگزار کرده است و در یکی دو سال اخیر خاطره‌نگاری نیز به جمع رشته فعالیت‌های ما اضافه شده و به عینه دیده‌ایم که ظرفیت بالایی در این زمینه وجود دارد.
حوزه ظرفیت ایجاد سایت خنده حکیمانه را دارد
وی تاکید کرد: خاطرات خنده‌دار طلاب در دوره طلبگی و سفرهای تبلیغی می‌تواند یکی از جذاب‌ترین جلسات باشد البته یکی از اشکالات کلی در رونق این مباحث این است که فرهنگ نوشتن در میان ما به اندازه فرهنگ شفاهی وجود ندارد و شفاهی را بیشتر ترجیح می‌دهیم از این رو یا این ایده نبوده و یا هرز می‌رود در حالی که ظرفیت خندان و به تفکر وادار کردن در بسیاری از این خاطرات وجود دارد.
حسنی تصریح کرد: در حوزه خاطرات تبلیغی خنده حکیمانه را کلید زده‌ایم و معتقدم می‌توانیم این مسیر را با جدیت بیشتری ادامه بدهیم. 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
y.k
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۱۸ - ۱۴:۵۰
0
0
خبر خوبی بود
captcha