نمایش نسخه‌های نادر قرآن در لاهور
کد خبر: 3737591
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸

نمایش نسخه‌های نادر قرآن در لاهور

گروه بین‌الملل ــ نسخه‌های نادر قرآن کریم در نمایشگاهی با حضور وابسته فرهنگی کشورمان در نمایشگاه «نخل فن» لاهور پاکستان به نمایش درآمد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ نمایشگاه «نخل فن» طی روز چهارشنبه (17 مرداد) با حضور محمد ظفرالدین، رئیس دانشگاه مرکزی پنجاب (UCP)، علی‌اکبر رضایی‌فرد، وابسته فرهنگی ایران در لاهور، عرفان قریشی، استاد خوشنویس پاکستان و کرار، از اساتید دانشگاه (UCP) در محل این دانشگاه، گشایش یافت.

در این نمایشگاه آثار خط و نقاشی برگرفته از هنر شاگردان عرفان قریشی به نمایش در آمده بود که دانشجویان با وجود اینکه فقط چند ماهی در این هنر دست به قلم شده بودند، با هنرنمایی و ذوق فراوان خود آثار زیبایی از هنر ایرانی ـ اسلامی را رقم زدند.

بخش دوم نمایشگاه شامل بازدید از سالن دائمی آثار هنر و خطاطی عرفان قریشی بود. در این سالن نسخه‌های هنری گرانبها و نادری از قرآن کریم که به هنر تذهیب آراسته شده بود، نیز به نمایش گذاشته شد.

در ادامه این رویداد فرهنگی، رضایی‌فرد، وابسته فرهنگی کشورمان در لاهور از گوشه مولوی کتابخانه دانشگاه مرکزی پنجاب بازدید و آمادگی این نمایندگی فرهنگی را برای توسعه همکاری‌های فرهنگی اعلام کرد.

انتهای پیام

captcha