استقبال کاربران از برنامه‌های قرآنی آنلاین نمایندگی جامعةالمصطفی(ص) در ترکیه
کد خبر: 3900821
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۴
حجت‌الاسلام کاشانی خبر داد:

استقبال کاربران از برنامه‌های قرآنی آنلاین نمایندگی جامعةالمصطفی(ص) در ترکیه

مدیر منطقه‌ای جامعة المصطفی(ص) العالمیه در ترکیه و قبرس با ارائه گزارشی از فعالیت‌های قرآنی و حدیثی این نمایندگی در ایام ماه مبارک رمضان، گفت:‌ این مرکز توانست محافل متعدد قرآنی، فرهنگی و آموزشی را در فضای مجازی به مدت بیش از 100 ساعت برای علاقه‌مندان و مخاطبان خود(بیش از 5800 کاربر) برنامه‌ریزی کند.

یکشنبه//استقبال کاربران از برنامه‌های قرآنی آنلاین نمایندگی المصطفی(ص) در ترکیه

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدوحید کاشانی، عضو هیئت علمی و مدیر نمایندگی جامعة ‌المصطفی(ص) در ترکیه و قبرس، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: با توجه به شرایط موجود و تعطیلی اماکن مذهبی، علمی و فرهنگی در سراسر ترکیه، این نمایندگی با برنامه‌ریزی توانست محافل متعدد قرآنی، فرهنگی و آموزشی را در بستر فضای مجازی به مدت بیش از 100 ساعت برای علاقه‌مندان و مخاطبان خود (بیش از 5800 کاربر) برگزار کند.

این مدرس حوزه علمیه با اشاره به طرح «مدرسه رمضانیه معارف قرآنی و اهل بیت(ع)»، افزود: همچنین، نمایندگی المصطفی(ص) در ترکیه بسته‌ای معارفی را مشتمل بر تفسیر قرآن کریم (سوره حجرات)، نهج‌البلاغه (نامه سی‌و‌یک)، صحیفه سجادیه (دعاهای هفتم، نهم و یازدهم)، احکام روزه و اخلاق در قرآن  با عنوان «مدرسه رمضانیه معارف قرآنی و اهل بیت(ع)» طراحی و اجرا کرد.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) العالمیه ادامه داد: این برنامه از نیمه شعبان تا پایان ماه مبارک رمضان هر روز به مدت یک ساعت و نیم و در مجموع ۶۰ ساعت آنلاین با حضور بیش از ۸۰ نفر برگزار شد و همه برنامه‌ها به صورت ضبط شده از شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک، یوتیوب و تلگرام در اختیار مخاطبان قرار گرفت.

استقبال از مسابقه آنلاین قرآنی مبین

حجت‌الاسلام کاشانی گفت: «مسابقه قرآنی مبین» از دیگر فعالیت‌های این نمایندگی است. مسابقه پنج‌مرحله‌ای مبین، رقابتی مجازی بود و برای ماه مبارک رمضان تدارک دیده شد. به این صورت که جزوه‌ای متشکل از پنج عنوان «احکام ماه مبارک رمضان (پنجم رمضان)»، «تفسیر سوره انفال (دهم رمضان)»، «نهج‌البلاغه نامه ۳۱ (پانزدهم رمضان)»، «دعای مکارم‌الاخلاق (بیستم رمضان)» و «رساله حقوق (بیست‌و‌پنجم رمضان)» تهیه و در سایت نمایندگی بارگذاری و در طول ماه رمضان هر پنج روز یکبار آزمون مجازی هر کدام از این موضوعات برگزار شد و بیش از ۶۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان توانستند از طریق سایت نمایندگی در این رقابت شرکت کنند.

مدرس جامعة المصطفی(ص) العالمیه بیان کرد: از آنجا که همه مراکز دینی تعطیل هستند، امکان ترتیل‌خوانی حضوری وجود ندارد. لذا ترتیل‌خوانی در فضای مجازی و با استفاده از نرم‌افزار Connect انجام شد. برنامه ترتیل‌خوانی از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شد و تا پایان ماه مبارک ادامه داشت. تعداد شرکت‌کنندگان در ترتیل‌خوانی به طور میانگین روزانه ۱۲۰ نفر بود.

وی ادامه داد: اساتید شرکت‌کننده در برنامه ترتیل قرآن متشکل از میکائیل گورل، علی چالار، رسول نور، محمد کارادومان، علی رضا تاشدمیر و عارف تاشدمیر بودند. همچنین در پایان هر جزء یک آیه با حضور اساتید، تفسیر و این برنامه هر روز رأس ساعت ۱۴ به وقت استانبول برگزار می‌شد.

حجت‌الاسلام کاشانی برگزاری سمینار علمی «مسئله شرّ و راهکارهای فلاسفه غرب، فلاسفه مسلمان و راهکارهای قرآنی» را با حضور حجت‌الاسلام و‌المسلمین عبدالحسین خسروپناه، پژوهشگر و مدرس فلسفه و حکمت، از دیگر برنامه‌های این ماه مبارک توصیف کرد و گفت: این نشست با هدف دانش‌افزایی برای علما، فضلا و طلاب ترکیه طراحی شد و هم‌اکنون در حال برگزاری است.

گفت‌وگو از اکبر پوست‌چیان

انتهای پیام
captcha