تدابیر کرونایی کویت برای برنامه‌های رمضانی در مساجد
کد خبر: 3959273
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶

تدابیر کرونایی کویت برای برنامه‌های رمضانی در مساجد

وزارت اوقاف کویت در تلاش است با مسئولین بهداشت این کشور برای گرفتن مجوز برپایی نماز تراویج در مساجد با رعایت موازین یهداشتی پیشگیری از کرونا به توافق برسد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الخلیج اونلاین، وزارت اوقاف کویت اعلام کرد که در چارچوب آمادگی‌ها در شرایط خاص شیوع کرونا برای استقبال از ماه مبارک رمضان در حال تهیه کردن جدول برنامه‌ریزی برای برپایی نمازهای تراویح در تمام مساجد است.

وزارت اوقاف کویت اظهار کرد: تمام شرايط بهداشتي كشور را در نظر خواهد گرفت و اميدوار است كه محدوديت‌های اعمال شده در حال حاضر برای پیشگیری از کرونا برطرف شود و جلسه‌ای با مقامات بهداشتي جهت ارائه ديدگاه اوقاف به اقامه تراویح در شب‌های ماه رمضان در مساجد برگزار کند.

روزنامه الرأی کویت به نقل از یک مقام آگاه گفت که عیسی الکندری، وزیر اوقاف و امور اسلامی کویت به مسئولین این وزارتخانه دستور داده که تمام تدابیر و تدوین برنامه‌های خاص احیای شب‌های ماه مبارک رمضان را انجام داده و اقدامات احتیاطی لازم را برای برپایی نمازهای تراویح در مساجد اتخاذ کنند.

وی با اشاره به پایبندی مساجد کویت به تدابیر بهداشتی در مدت گذشته تاکنون گفت: تاکنون هیچ خبری از ابتلای جمعی به کرونا به دلیل حضور در مساجد کویت نبوده که این خود کمکی به وزیر اوقاف است تا بتواند برای برپایی نماز تراویح در مساجد با حفظ فاصله اجتماعی و تعداد محدودی از نمازگزاران و اجرای دیگر دستورالعمل‌های بهداشتی مجوز بگیرد.

کویت از زمان شیوع کرونا در مارس 2020 برای چند ماه مساجد را تعطیل کرد و از ژوئن گذشته با اعمال محدودیت‌های شدید به روی نمازگزاران باز شده است.

مجموع شمار مبتلایان به کرونا در کویت تاکنون به 204 هزار و 388 مورد رسیده که از این تعداد 1114 نفر فوت کردند.

انتهای پیام
captcha