صدور مجوز ورود کاشی‌های ایرانی برای ساخت یک مسجد آمریکایی
کد خبر: 3991513
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷

صدور مجوز ورود کاشی‌های ایرانی برای ساخت یک مسجد آمریکایی

وزارت خزانه‌داری آمریکا پس از مدتی توقیف یک محموله کاشی ایرانی برای ساخت مسجدی در ویرجینیای شمالی، سرانجام مجوز ورود آن به خاک این کشور را صادر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از ان بی سی واشنگتن، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده محموله کاشی‌هایی را که برای ساخت مسجدی در ویرجینیای شمالی در نظر گرفته شده بود، آزاد کرد. این محموله با ادعای نقض تحریم‌های ایران در فرودگاه بین‌المللی دالس توقیف شده بود.

این خبر از طریق شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی (CAIR) اعلام شد که نامه وزارت خزانه‌داری آمریکا به وکلای نماینده مسجد مناساس(Manassas ) را منتشر کرد.

ادوارد احمد میچل، معاون مدیر CAIR در بیانیه‌ای گفت: ما از این تصمیم به عنوان تأیید احترام ملت خود به آزادی و تنوع دینی استقبال می‌کنیم. آمریکایی‌ها از هر قوم و دینی باید به نمادهای دینی خود از هر کجا که باشد دسترسی داشته باشند.

این محموله کاشی به وزن 750 پوند(340 کیلوگرم)، هدیه‌ای از مسجدی در شهر قم به مسجد ویرجینیا و شامل آیاتی از قرآن است.

ابوالفضل ناهیدیان، متولی و امام جماعت این مسجد گفت: کاشی‌های سفارشی در ماه ژوئن فرستاده شد و قرار بود در ساخت یک مسجد جدید در چند مایلی مسجد قدیمی این منطقه از آن استفاده شود.

ناهیدیان گفت که هیچ پولی برای این محموله پرداخت نشده است اما یک افسر گمرک و حفاظت از مرزها در فرودگاه دالس با استناد به تحریم‌های ایران، مسجد را از مطالبه کاشی‌ها منع کرد. ناهیدیان همچنین گفت که محموله‌های کاشی دیگر را در طول این سال‌ها بدون هیچ گونه مانعی دریافت کرده است از جمله یک محموله که هشت ماه پیش وارد شده بود.

 اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا ابتدا در نامه‌ای به مسجد اطلاع داده بود که کاشی‌ها باید به ایران بازگردانده شوند یا از بین بروند. ناهیدیان هفته گذشته گفت که تخریب این کاشی‌ها بسیار نگران‌کننده است.

مسئولان این مسجد در کنفرانس خبری هفته گذشته احساسات ضد اسلامی را انگیزه  مصادره این کاشی‌ها دانستند.

ناهیدیان که نزدیک به سه دهه امامت این مسجد را به عهده داشته است، گهگاه در مورد مواضع ضد اسرائیلی و حمایت از جمهوری اسلامی ایران مورد انتقاد قرار گرفته است. 

انتهای پیام
captcha