تاریخ‌سازی نخستین نماینده زن مسلمان مجلس ایالتی اوهایو + فیلم
کد خبر: 4113099
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶

تاریخ‌سازی نخستین نماینده زن مسلمان مجلس ایالتی اوهایو + فیلم

یک دختر سومالیایی‌تبار که به عنوان نخستین نماینده زن مسلمان در مجلس ایالت اوهایو انتخاب و تاریخ‌ساز شد، کار خود را با مراسم تحلیف آغاز کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از نشنال، هفته گذشته یک هفته طوفانی برای منیره عبداللهی بود.

او روز سه‌شنبه به عنوان نماینده در مجلس ایالتی اوهایو سوگند یاد کرد و به عنوان اولین زن مسلمانی که در انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر گذشته به مجلس ایالتی اوهایو راه یافت، تاریخ‌ساز شد.

مراسم تحلیف با پذیرایی و اندکی پس از آن جلسه نمایندگان برگزار شد. او پس از این مراسم گفت: نماینده زن قبلی کنگره که این دفتر را در اختیار داشت، نامه‌ای بسیار زیبا برای من گذاشت و نوشت که واقعاً به من افتخار می‌کند.

منیره عبداللهی که در یک اردوگاه پناهندگان در کنیا به دنیا آمد، با کمک هموطنان سومالیایی خود در آمریکا در کلمبوس، مرکز یکی از بزرگترین جوامع سومالیایی ـ آمریکایی در ایالات متحده، در انتخابات پیروز شد.

او می‌گوید: جامعه واقعاً مشارکت بالایی داشتند. بعضی از مردم قبلاً رأی نداده بودند اما در این دوره شرکت کردند. این نماینده 27 ساله تنها کسی نیست که جرقه تغییراتی را در سیاست امروز آمریکا ایجاد کرده است.

در این ماه، تعداد زیادی از زنان مسلمان آمریکایی با شروع فعالیت سیاسی در مناصب دولتی، مجامع عمومی، هیئت مدیره مدارس و سایر مناصب انتخابی در سراسر کشور، تاریخ‌سازی کردند.

تجربیات آنها می‌تواند چشم‌انداز سیاسی محلی را که برای قرن‌ها تحت سلطه مردان سفیدپوست بود، در سال‌های آینده تغییر دهد.

در اوهایو، مین و ایلینویز، رأی‌دهندگان اولین زنان مسلمان را برای نمایندگان ایالتی انتخاب کردند. در ایلینویز، نبیله سید، 23 ساله، یک جمهوری‌خواه را شکست داد در حالی که در مین، رأی‌دهندگان دو نامزد مسلمان زن را برای اولین بار برای مجلس ایالتی انتخاب کردند.

این یک رویداد بی‌سابقه در سیاست آمریکا است و عوامل متعددی به آن دامن می‌زند. بر اساس گزارش مؤسسه سیاست اجتماعی و تفاهم، یک مؤسسه تحقیقاتی در واشنگتن، مشارکت رأی‌دهندگان در میان مسلمانان آمریکایی از 60 درصد در سال 2016 به 81 درصد در میان دوره‌ای سال گذشته افزایش یافته است.

بسیاری بر این باورند که اقدامات دولت ترامپ، که در سال 2016 مهاجرت‌ از برخی کشورهای دارای اکثریت مسلمان را ممنوع کرد، باعث شد آمریکایی‌های مسلمان نه تنها از خانه بیرون بیایند و رأی دهند، بلکه برای مناصب سیاسی در سطح محلی و ایالتی داوطلب شوند. اکنون، آن تصمیمات در حال به نتیجه رسیدن هستند.

برای منیره عبداللهی، ارتباط مستقیمی بین مشکلاتی که او می‌گوید جامعه‌اش با آن روبه‌رو بوده و جاه‌طلبی او برای دستیابی به پست سیاسی وجود دارد. وی می‌گوید: فعالیت من ناشی از چیزهایی است که هر روز می‌بینم. کمبود منابع برای سلامت روان وجود دارد. در مورد مراقبت‌های بهداشتی مقرون به صرفه مشکلات زیادی وجود دارد. هزینه‌های حمل و نقل و مسکن نیز برای مردم کلمبوس، در منطقه من، مسائل بزرگی است.

او همچنین تحت تأثیر اقدامات والدینش قرار گرفته است که در فعالیت‌های اجتماعی مشارکت دارند و پدرش به تأسیس دو مسجد کمک کرده است.

انتهای پیام
captcha