وی در مورد ماهیت هنر نگارینه خط به ایکنا گفت: «نگارینه خط» در اصل یک شیوه ابداعی است که توسط این حقیر به وجود آمده است و در آن خط و خوشنویسی با هنر نگارگری تلفیق شده است به این شکل که در آن علاوه بر استفاده از نقوش نگارگری، عبارت مورد نظر خوشنویسی شده بر زمینه نقش و نگار مینشیند و به نوعی عباراتی با استفاده از سبک و قالبهای خوشنویسی در آن سیاه مشق میشوند.
رحیمی تصریح کرد: تنوع رنگی در اجرای یک اثر «نگارینه خط» و هارمونی که میان رنگ و طرح نقش شده به وجود میآید از جمله ویژگیهای این سبک ابداعی در زمینه تلفیق هنر خوشنویسی با نگارگری است و البته به جهت درهمرفتگی خطوط و عبارات خوشنویسی شده در وهله نخست برخورد مخاطب با چنین اثری بیشتر شکل طرح و اینکه چه فرمی با استفاده از نقش و نگارهای موجود در نگارگری به وجود آمده مورد جستجوست و پس از آن مخاطب به دنبال آن است که در مورد عبارت خوشنویسی شده کنجکاوی کند که البته به نظر می رسد که خوانش عبارت خوشنویسی شده در دل طرح غیرممکن باشد.
وی با اشاره به اینکه ابداع «نگارینه خط» حاصل یک جوشش و ندای درونی است که شخصاً در او به وجود آمده است گفت: معمولاً عبارت مورد نظر برای خوشنویسی در قالب یک اثر نگارینه خط ابتدا به ساکن و فیالبداهه به ذهن هنرمند خطور می کند ولی میتوان در قالب یک قطعه شعر، یک سخن و پند نغز و عبرتآموز باشد و یا یکی از اسماء جلاله ذات پروردگار که با موتیف و هارمونی خاصی در قالب طرح تکرار شده و روی هم سوار میشود.
رحیمی در پایان گفت: به هر حال چنین شیوه ابداعی در زمینه تلفیق هنر خوشنویسی و نگارگری ظرفیت مناسبی را برای خلق آثار بدیع هنری که البته بیشترین کاربرد آن تزئینی است و می توان از آنها در تزئین اماکن عمومی استفاده کرد و یا با اجرای آنها در اندازه و ابعاد بزرگ فضاهای شهری را با استفاده از طرحهای ناب ایرانی و عبارات دینی و ارزشی و یا قرآنی مزین کرد، ایجاد کرده است.