سومين جشنواره فيلم، عكس و فيلم‏نامه خراسان جنوبی به كار خود پايان داد
کد خبر: 1279993
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۲
با معرفی نفرات برتر؛

سومين جشنواره فيلم، عكس و فيلم‏نامه خراسان جنوبی به كار خود پايان داد

مديركل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد سومين جشنواره فيلم، عكس و فيلم‏نامه خراسان جنوبی روز گذشته، هشتم‏ شهريورماه با اعلام نفرات برتر در شهرستان قائن به‌كار خود پايان داد.



محمدمطهری‏فر، مديركل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی در گفت‏و‏گو با خبرگزاری بين‏المللی قرآن(ايكنا) شعبه خراسان جنوبی، با اشاره به اينكه عكس و فيلم به علت عينيت‏بخشيدن و حس كنجكاوی در شخص می‏تواند ذهنيت وی را به تصوير بكشد، گفت: عكس ارتباط مستقيمی با خواننده دارد، به‌گونه‏ای كه می‏تواند در زمينه‏های مختلف احساس را در مخاطب به‌وجود بياورد و بلافاصله نتيجه آن را ببيند.


وی با بيان اينكه يكی از مهم‏ترين واسطه‏ها برای انتقال مفاهيم روابط ‏عمومی‏ها هستند، اظهار كرد: كلام زمانی كامل می‏شود كه در كنار خود تصوير را هم داشته باشد و عكس به تنهايی می‏تواند يك پيام پرمعنا باشد.


مطهری‏فر با اشاره به اينكه جشنواره فيلم، عكس و فيلم‏نامه خراسان جنوبی از سوی اين اداره‌كل و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قائن با همكاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و كانون فيلم و عكس قائن برگزار شد، تصريح كرد: ارزيابی و معرفی بهترين فيلم‏ كوتاه، فيلم‏نامه و عكس توليد شده در يك سال ‏گذشته در خراسان جنوبی و جذب و شكوفايی استعدادهای اين بخش از هنر برخی از اهداف برگزاری اين جشنواره بوده است.


‌ايجاد انگيزه ‌بين هنرمندان و ارتقای آگاهی ‌فيلم‏‎سازان و عكاسان جوان؛‌ از اهداف سومين جشنواره فيلم و عكس


وی شناسايی هنرمندان خلاق و قابليت‏های فيلم‏سازی و عكاسی استان، ايجاد انگيزه ‌بين هنرمندان جوان و ارتقای آگاهی نسل جوان فيلم‏‎ساز و عكاس را از ديگر اهداف برگزاری اين جشنواره عنوان كرد.


مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عنوان كرد: در بخش فيلم 52 اثر در 2 بخش مستند و داستانی و 4 اثر در بخش ويژه، 45 اثر در بخش فيلمنامه و 430 اثر از 61 شركت‏كننده در بخش عكس از شهرستان‏های بيرجند، قائن، فردوس، طبس، نهبندان و بشرويه به دبيرخانه اين جشنواره رسيده است.


گفتنی‏است؛ در بخش عكس سيدمجتبی مظلوم‏زاده، سيروس سروری و محسن مقداری به ترتيب اول تا سوم شدند و ميثم حسن‏پور، امين قاضی‏زاده و محمد صادق دهقانی مورد تقدير قرار گرفتند.


در بخش داستانی احمد ياوری بهترين فيلم، سيد‌مهدی حسينی بهترين كارگردان، امين كلانتری بهترين فيلم‏نامه داستانی، سيد‌مهدی حسينی بهترين تصوير، سيد‌مهدی سيدان بهترين تدوين، عبدالله اسماعيلی بهترين صداگذاری و هادی ارضی بهترين جلوه‏های ويژه را از آن خود كردند.


در بخش مستند نيز محمدصادق دهقانی بهترين فيلم مستند و بهترين كارگردان، كاوه قهرمان بهترين تدوين، مهدی ناظری بهترين طرح، طيب نجفيان بهترين تصوير، حسين نظری بهترين صداگذاری هاشمی بهترين تدوين گروهی مستند را به خود اختصاص دادند.


در بخش فيلم‏نامه راحله كافی به‌عنوان نفر دوم و فاضل وزيری محبوب به‏عنوان نفر سوم انتخاب و مسعود رونقی، حسين عباس و مسعود حاجی‌زاده و در بخش ويژه امين كلانتری به‌عنوان بهترين فيلم اعتياد، فرامرز مهدوی و فرامرز مؤذن مورد تقدير قرار گرفتند.

captcha