به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه اردنی الدستور، این تحقیقات نشان میدهد، حجم بازارهای مصرفی محصولات و خدمات بینالمللی حلال از جمله خوراک، صنعت، داروسازی، مواد بهداشتی و آرایشی و همچنین توریسم از دو تریلیون دلار در حال حاضر به 6 تریلیون دلار در سال 2020 و سپس به 10 تریلیون دلار تا سال 2030 افزایش خواهد یافت.
تحقیقات، علت اصلی گسترش بازارهای حلال را افزایش تعداد مسلمانان در سراسر جهان و افزایش تقاضای بازارهای اروپا، ژاپن، هند و چین به محصولات حلال دانست؛ بر این اساس 63 درصد از تجارت جهانی حلال در کشورهای آسیایی، 24 درصد در کشورهای آفریقایی، 10 درصد در کشورهای اروپایی و 2.5 درصد از آن در کشورهای آمریکایی متمرکز شده است.
کارشناسان بر این عقیدهاند که گسترش تجارت حلال در کشورهای مختلف باعث شد تا بسیاری از کشورهای اسلامی به ایجاد کمیتههایی برای بررسی محصولاتی اقدام کنند که با عنوان مطابقت با شریعت اسلامی عرضه میشوند؛ این مسئله بعد از افزایش تقلب در تجارت اهمیت بیشتری پیدا کرد.