هدف از خلقت انسان در قرآن عبادت و کسب معرفت است
کد خبر: 2847268
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۷
خطیب جمعه کابل:

هدف از خلقت انسان در قرآن عبادت و کسب معرفت است

شعب خارجی: خطیب جمعه مسجد «ابوبکر صدیق» کابل تأکید کرد: خداوند در قرآن کریم هدف از خلقت انسان را عبادت خداوند و تحصیل معرفت بیان کرده است که نشان می‌دهد انسان بر تمام موجودات برتری دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آوا، نماز پرفیض عبادی سیاسی جمعه این هفته با حضور گسترده مسلمانان نمازگزار در مساجد و مصلاهای شهر کابل برگزارشد. 
خطیبان و امامان جمعه ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی امر به واجبات و ترک محرمات به مسائل سیاسی و اوضاع جاری در دنیای اسلام و افغانستان نیز اشاره کردند. 
حفظ وحدت و همبستگی میان مسلمانان جهان از دیگر مسائلی بود که خطیبان جمعه بر آن تأکید کردند و در ادامه نفاق و دو رنگی را آفت بزرگ و تباه‌کننده برای امت اسلامی دانستند.
مولوی خواجه احمد صدیقی، خطیب مسجد جامعه ابوبکر صدیق که در جمع کثیری از نمازگزاران خطبه‌های جمعه را ایراد می‌کرد، گفت: نماز جمعه و جماعات مظهر وحدت امت اسلامی است. 
این عالم دینی تصریح کرد: بسیاری از گرفتاری ها و بدبختی های امروزی در کشورهای اسلامی به خصوص در افغانستان ناشی از نفاق و تفرقه و عدم رعایت وحدت و یکپارچگی مسلمانان است.
وی افزود: اسلام دینی است که پیروانش را صرف‌نظر از قوم و نژاد و تبار در صف واحد فرا می‌خواند تا جایی که بلال حبشی، سلمان فارسی و سید قرشی در کنار هم قرار م‌ گیرند و آمر و مأمور در صف واحد می‌ایستند. 
وی با بیان این‌که هدف از خلقت انسان عبث و بیهوده نیست، گفت: این موجود که مسجود ملائکه است، برای هدفی عالی خلق شده که همان عبادت خداوند و پیمودن راه کمال است و رسیدن به کمال نیز در گرو زندگی اجتماعی مسالمت‌آمیز است. 
به باور صدیقی، خداوند در قرآن کریم هدف از خلقت انسان را عبادت خداوند و تحصیل معرفت بیان کرده است و این امر بیانگر این است که انسان بر تمام موجودات دیگر برتری دارد و مخلوق برگزیده پروردگار است و می تواند از این امانت گرانسنگ الهی که همان بار تکلیف است به خوبی حفاظت کند. 
وی تصریح کرد: خداوند انسان را بواسطه عقل و معرفت بر سایر موجودات برتری داده و او را به لباس فکر و اندیشه مزین ساختهاست تا از این طریق در کنار دیگر همنوعان قرار گرفته، جامعه انسانی را تشکیل داده و بالاخره راه کمال را پیموده و به تقرب به خداوند برسد.
صدیقی در پایان یادآور شد: مسجد و سایر اماکن مقدسه، بهترین وسیله تقرب انسان‌ها به خداوند بوده و صفوف جمعه و جماعات مظهر خداپرستی و توحید است.

captcha