دین و دینداری انسان را دچار تحول ژنی می‌کند
کد خبر: 3374496
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۸
اکبری ثابت کرد:

دین و دینداری انسان را دچار تحول ژنی می‌کند

گروه سلامت: رئیس مرکز ملی تحقیقات سرطان ایران گفت: ما ثابت کرده‌ایم که دین و دینداری انسان را دچار تحول ژنی می‌کند که علاوه بر ارتقای ایمنی بدن، هنگام بیماری نیز موجب تسریع بهبودی وی می‌شود.

اسماعیل اکبری، رئیس مرکز ملی تحقیقات سرطان ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان اینکه معنویت می‌تواند بزرگترین تأثیر‌ را بر سلامت و فرهنگ آن بگذارد، اظهار کرد: معنویت فقط در رابطه با سلامت و فرهنگ آن صدق نمی‌کند بلکه بر تمامی شئون زندگی انسان تأکید دارد.

وی افزود: نماز بالاترین حد معنویت و معناگرایی است اگر انسان با عقل و احساس خداجویانه خود به نماز بپردازد مطمئنا فرهنگ سالمی برای او به ارمغان آورده و در نتیجه بسیاری از مشکلات دیگر او نیز درست می‌شود.

اکبری ادامه داد: وقتی فردی دارای فرهنگ سلامت بالایی باشد این فرهنگ بر رفتار، کردار و اندیشه او نیز تأثیر مثبت می‌گذارد.

وی تأکید کرد: نماز تکلم انسان با خدای خویش است اگر فردی قبول کند که مرگ نزدیک است همچنین ایمان داشته باشد خداوند رحمان، رحیم و زیبا بوده و جایگاه او و خود را در مقابل وی بداند، زندگی او دچار تغییرات مثبتی می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: کسی که متدین است علاوه بر اینکه رفتارهای سالمی دارد این عدم گرایش او به رفتارهای پرخطر، منجر به آرامش روحی، روانی و جسمی او می‌شود.

وی تصریح کرد: ما ثابت کرده‌ایم که دین و دینداری انسان را دچار تحول ژنی می‌کند که علاوه بر ارتقای ایمنی بدن، هنگام بیماری نیز موجب تسریع بهبودی وی می‌شود.

اکبری در رابطه با توسعه پژوهش‌های معنویت درمانی خاطر نشان کرد: تا زمانی که یقین پیدا نشود که اشارات حدیث‌ها و روایات در رابطه با درمان و سلامت درست است، این کار پیش نمی‌رود در واقع یقین به آنها می‌تواند راهگشای خوبی برای انجام این تحقیقات و توسعه آن باشد.

captcha