کد خبر: 3532274
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
حجت‌‌الاسلام صدیقی:

دفاع مقدس یک مقابله فکری و اعتقادی بود/ سیاست در مدارس و دانشگاه‎ها علوی باشد

گروه سیاسی: حجت‎الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران تصریح کرد: دفاع مقدس حضور عینی آرمان‌های اسلامی در صحنه رویارویی بود و صرفا یک مقابله نظامی نبود؛ در این نبرد، تمام کفر در برابر تمام اسلام قرار گرفت و در واقع یک مقابله اعتقادی، فکری، فرهنگی، اخلاقی و سیاسی بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با گرامیداشت و تبریک یوم الله نورانی عید غدیر گفت: مرد ما بهتر از سال‌های قبل در خلق مجالس شادی و تعظیم شعائر اسلامی عمل کردند. در این ایام کارگاه‌های آموزشی معرفت‌افزایی برای ارائه الگوی حکومتی امیرالمومنین علی(ع) به عنوان تنها راه نجات بخش بشر نیز برگزار شد.
وی افزود: امامت امیرالمومنین علی(ع) حاکمیت خداوند است و استمرار امامت، استمرار حکومت انحصاری خدا بر عالمیان است. از مسئولان اجرایی کشور نیز می‌خواهیم که در ادارات هم این کارگاه‌های معرفتی را تشکیل دهند. امیدواریم در این راستا هم آموزش و پرورش قدم‌های برجسته‌ای بردارد و از دوره مهد کودک، دبستان و دبیرستان در این جهت عمل کند.
صدیقی اظهار کرد: از وزیر آموزش و پرورش انتظار داریم که در دوران وزارت خود، بچه‌های مدرسه را مسجدی کند. براین اساس غدیر باید در سطوح مختلف به عنوان یک باور دینی و فرهنگ عزت‌ساز به آحاد مردم از سنین کودکی تزریق شود.
خطیب جمعه تهران در ادامه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس «و ما ادرئک دفاع مقدس». دفاع مقدس حضور عینی آرمان‌های اسلامی در صحنه رویارویی بود و صرفا یک مقابله نظامی نبود. در این نبرد، تمام کفر در برابر تمام اسلام قرار گرفت و در واقع یک مقابله اعتقادی، فکری، فرهنگی، اخلاقی و سیاسی بود و مقابله نظامی بخش کوچک آن که همان جهاد اصغر است بود که پشتوانه آن هم جهاد اکبر بود.
صدیقی یادآور شد: رزمندگان ما، اساتید دانشگاه اعتقاد بودند و جنگ بدر را تداعی کردند و نصرت الهی را محسوس ساختند و به ما باور جدیدی دادند که می‌شود از قدرت‌های بزرگ با قدرت ایمان و باور به امدادهای غیبی نترسید. صحنه 8 سال دفاع مقدس، طلوع اعتقادات دینی بود که نشان داد می‌توان با شوروی، امریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و کشورهای مرتجع با همه قدرت مالی و نظامی‌شان مقابله کرد و با سرافرازی و اقتدار بیرون آمد.
وی تأکید کرد: لذا دفاع مقدس، کانون عرفان، عشق، تهجد، ایثار، صبر و عفت بود. رزمندگان ما «امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» را با همه وجودشان یافتند و همه را بازیچه می‌دانستند. اگر آن روز صبر و استقامت نداشتیم امروز خبری از اخلاق و معنویت برای ما باقی نمی‌ماند؛ پیروزی ما در دفاع مقدس، پیروزی مکتب، اعتقادات ، ولایت و اخلاق بود.
صدیقی عنوان کرد: ملت ایران نشان دادند که تجاوزکار نیستند و ایران لنگر ثبات منطقه است. امروز هم ثبات منطقه به نیروهای مسلح ماست، اما اگر کشوری به ما تجاوز کند بداند نیروهای مسلح ما دستی برتر و اقتداری عمیق‌تر دارند و جوابی خواهند داد که متجاوز را پشیمان خواهد ساخت.
خطیب جمعه تهران سپس با تبریک بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه گفت: رهبر معظم انقلاب سه اصل اقتصاد مقاومتی، فرهنگ و علم و فناوری را به عنوان اصول سرنوشت‌ساز معرفی کردند. توقع رهبری انقلاب این است که بازی‌های سیاسی و جناحی به مدارس و دانشگاه‌ها کشیده نشود؛ مدارس و دانشگاه‌ها باید سیاسی باشند اما سیاست علوی که دشمنان را بشناسند از جمله دشمن درجه اول، آمریکا.
وی تأکید کرد: در کتاب‌ها باید ریشه‌‌های ظلم جهانی را در سطوح مختلف بازگو کنند. قرآن کریم، شیطان را برجسته کرده است و مردم را نسبت به کفار و مشرکین حساس کرده است، لذا دشمن‌شناسی و ولایتمداری باید به مدارس تزریق شود. صاحبان قلم و هنر نیز باید مسئله ولایت و جبهه را بازگو کنند و از این ذخیره عظیم برای نسل‌های آینده درس‌های جدیدی بیان شود.
صدیقی با اشاره به حمله هوایی امریکایی‌ها به پایگاه نظامی سوریه و به شهادت رسیدن و مجروح شدن صدها سرباز سوری گفت: این مسئله نشان می‌دهد شبکه لعنتی جهانی علیه استقلال کشورها و بیداری مسلمانان دست به دست هم داده است و مبارزه با تروریسم دروغ آنهاست و خودشان تروریست‌ها را خلق کرده‌اند.
بناراین گزارش خطیب جمعه تهران در خطبه اول نماز جمعه در ادامه تفسیر سوره حمد و عبارت «مالک یوم الدین» گفت: آخرت، بهشت و جهنم امروز هم وجود دارد. خداوند در آیه 30 سوره آل عمران می‌فرماید: «يَوْمَ تَجِدُ كُلُّ نَفْسٍ مَا عَمِلَتْ مِنْ خَيْرٍ مُحْضَرًا وَمَا عَمِلَتْ مِنْ سُوءٍ تَوَدُّ لَوْ أَنَّ بَيْنَهَا وَبَيْنَهُ أَمَدًا بَعِيدًا وَيُحَذِّرُكُمُ اللَّهُ نَفْسَهُ وَاللَّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبَادِ». (روزى كه هر كسى آنچه كار نيك به جاى آورده و آنچه بدى مرتكب شده حاضر شده مى يابد و آرزو مى ‏كند كاش ميان او و آن [كارهاى بد] فاصله‏‌اى دور بود و خداوند شما را از [كيفر] خود مى‏ ترساند و خدا به بندگان خود مهربان است).
وی افزود: اعمال ما وجود دارد و در قیامت احضار می‌شود و هرکس آنچه را قبلا انجام داده می‌یابد. در واقع تمام اعمال، رفتار و سخنان و حتی نیت‌های باطنی ما در عالم ذخیره شده است و در قیامت پرده‌ها کنار می‌رود و هر کس هر چه انجام داده می‌بیند.
صدیقی اظهار کرد: خداوند از روی محبت اینها را به ما گوشزد می‌کند تا ما برای خودمان مشکل‌آفرین نباشیم، بنابراین این آیات باید برای ما تابلو شود تا فکر نکنیم هر کاری انجام می‌دهیم مقطعی است و تمام می‌شود بلکه باید پاسخ اعمال و سخنان خود را بدهیم.
وی عنوان کرد: خداوند در سوره مبارکه «یس» می‌فرماید: «فَالْيَوْمَ لَا تُظْلَمُ نَفْسٌ شَيْئًا وَلَا تُجْزَوْنَ إِلَّا مَا كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ». در «یوم الدین» هیچ کس مظلوم واقع نمی‌شود و هیچ راهی برای ظلم وجود ندارد ه خاطر اینکه پاداش شما عمل خود شماست و هر کس جهنمی برایش پیش بیاید به خاطر عملش است.
صدیقی در پایان اظهار کرد: خداوند در بهشت ارفاق‌های زیادی کرده است و یک عمل ده‌ها برابر محاسبه می‌شود. زیرا در بهشت عدل نیست بلکه احسان و بخشش است اما جهنم مظهر عدل خداوند متعال است.           
captcha