بزرگترین مسجد و کلیسای جامع خاورمیانه افتتاح شد+ عکس
کد خبر: 3779018
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲

بزرگترین مسجد و کلیسای جامع خاورمیانه افتتاح شد+ عکس

گروه بین‌الملل ــ بزرگترین مسجد و کلیسای جامع خاورمیانه امروز در منطقه پایتخت اداری جدید مصر افتتاح شد.

به گزارش ایکنا  به نقل از پایگاه خبری صدی البلد؛ مسجد «الفتاح العلیم»، بزرگترین مسجد جامع خاورمیانه و کلیسای «میلاد مسیح» بزرگترین کلیسای جامع خاورمیانه امروز، یکشنبه، 16 دی 97، در مصر، طی مراسمی افتتاح شد.

در مراسم افتتاح این دو بنای بزرگ اسلامی و مسیحی عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر، پاپ تواضروس دوم، پاپ کلیسای قبطی‌های ارتدوکس مصر، احمد طیب، شیخ الازهر و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، حضور داشتند.

افتتاح همزمان این دو بنای مقدس و در کنار هم قرار گرفتن این دو، با هدف تقویت روحیه هم‌زیستی و صلح بین ادیان مختلف انجام شده است.

مسجد الفتاح العلیم به سبک معماری اسلامی ساخته شده و گفته شده که این مسجد از بزرگترین مساجد کشورهای عربی است. این مسجد كه مساحتش 59 فدان است (هر فدان معادل 4200 مترمربع است) 4 گلدسته به ارتفاع 90 متر و یک گنبد اصلی بزرگ و 4 گنبد کوچک دارد. 

همچنین این مسجد گنجایش 14 تا 16 هزار نمازگزار مرد و 3000 نمازگزار زن را دارد. دو مرکز حفظ قرآن و یک بیمارستان خیریه 300 تخت‌خوابه نیز از دیگر امکانات این مسجد است.

کلیسای جامع میلاد مسیح نیز بزرگترین کلیسا در خاورمیانه و کشورهای عربی است. کل بنای این کلیسا 63 هزار مترمربع مساحت دارد. همچنین این کلیسا برجی به ارتفاع 60 متر دارد.

ترامپ افتتاح بزرگترین کلیسای خاورمیانه را تبریک گفت

ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، نیز در پیامی افتتاح بزرگترین کلیسای جامع مصر را تبریک گفت. 

بزرگترین مسجد و کلیسای جامع خاورمیانه افتتاح شد/ آماده شده فعلا منتشر نشود

بزرگترین مسجد و کلیسای جامع خاورمیانه افتتاح شد/ آماده شده فعلا منتشر نشود

بزرگترین مسجد و کلیسای جامع خاورمیانه افتتاح شد+ عکس/ آماده شده فعلا منتشر نشود

انتهای پیام

captcha