کد خبر: 3825329
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
یادداشت وارده/

نقش تأثیرگذار رسانه در رونق‌بخشی به تولید

کانون خبرنگاران نبأ ــ رسانه‌ها به‌خوبی می‌‌توانند در جایگاه ارگانی مطالبه‌گر و فراگیر علاوه بر پیگیری مشکلات حوزه صنعت، نقش آموزش‌دهنده نیز داشته باشند تا ضمن فرهنگ‌سازی در این حوزه، نقش بی‌بدیلی را در حمایت از تولید ملی در میان اقشار مختلف جامعه یادآوری کنند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ بی‌شک نقش اشتغال در هر جامعه‌ای به صنعت و تولید همان کشور گره‌ خورده و زمانی که صنعتگر و تولیدکننده از افزایش هزینه‌های تولید و قیمت تمام ‌شده سخن می‌گویند، قطعاً سهم نیروی کار در تولید کاهش می‌یابد و این یعنی کاهش تقاضای نیروی کار از سوی تولیدکننده که نتیجه آن کاهش نرخ اشتغال است.
با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان رونق تولید، می‌بایست مسئولان امر نسبت به شناسایی ظرفیت‌ها و امکانات بالقوه در بخش صنعت بیش از گذشته  اهتمام ورزند.
مشکل اقتصادی صنعت کشور جز با ترسیم چشم‌انداز بلند‌مدت محقق نخواهد شد. واقعیت امر این است که برای ترسیم چشم‌انداز بلندمدت جهت رونق تولید کشور می‌بایست از نظرات و پیشنهادات مشاوران اقتصادی و به‌ویژه کارشناسان حوزه اقتصاد بهره و در صنعت به کار برد تا شاهد رونق تولید و نتایج خوب در بخش صنعت باشیم.
نقش رسانه‌ها در رونق تولید کشور
رسانه‌ها به‌خوبی می‌‌توانند در جایگاه ارگانی مطالبه‌گر و فراگیر علاوه بر پیگیری مشکلات حوزه صنعت، نقش آموزش‌دهنده نیز داشته باشند تا ضمن فرهنگ‌سازی در این حوزه، نقش بی‌بدیلی را در حمایت از تولید ملی در میان اقشار مختلف جامعه یادآوری کنند و با زبان هنر به مردم آموزش دهند.
نقش بانک‌ها در تحقق رونق تولید
همان‌طور که بارها و مکرراً تولیدکنندگان از عدم حمایت بانک‌ها در رونق تولید و صنعت گله می‌کنند، باید اذعان کرد حقیقتاً بانک‌ها در راستای تولید و اشتغال سنگ‌اندازی و مانع‌تراشی می‌کنند که می‌بایست مسئولان و دست‌اندرکاران برای رفع این معضل چاره‌ا‌ی بیاندیشند تا بتوان با حمایت بانک‌ها علاوه بر رونق تولید و صنعت شاهد رفع بیکاری و اشتغال‌زایی خوبی باشیم.
تشویق تولید‌کنندگان و صنعت‌گران
بر کسی پوشیده نیست که اعطای انواع مشوق‌ها به تولیدکنندگان می‌تواند ضمن ایجاد انگیزه نقش مهمی در ارتقای رونق تولید و صنعت ایفا کند، به‌عنوان نمونه می‌بایست دولت از دریافت عوارض و مالیات از تولید‌کنندگان تا زمانی که تولید به سود نرسیده باشد، جداً پرهیز کند و محصولات داخلی تولید‌کنندگان هم از طریق رسانه‌ها با هزینه‌های مناسب جهت تشویق تولیدکنندگان، تبلیغ شود.
به قلم حسین عبدالعزیزی
انتهای پیام
captcha