توصیه‌های ‌امام خمینی(ره) برای قیام لله
کد خبر: 3902673
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰

توصیه‌های ‌امام خمینی(ره) برای قیام لله

زهرا شجاعی با اشاره به خاطره‌ای از نخستین دیدارش با امام خمینی(ره)، گفت: ایشان سخنانشان را با آیه «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ ۖ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ» آغاز و بارها تأکید کردند که قیام باید لله و برای خدا باشد، به گونه‌ای که هیچ شائبه، انگیزه، ریا و خودنمایی در آن نباشد. قیام همراه با خلوص باشد تا ماندگار شود.

به گزارش ایکنا، همزمان با ایام رحلت بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره)، به سراغ زهرا شجاعی که به عنوان یکی از اعضای ستاد برگزاری استقبال از ایشان و معلمان مدرسه رفاه تهران بود رفتیم.

وی ضمن بیان تسلیت به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی(ره) و شهدای 15 خرداد، با اشاره به خاطره‌ اولین دیدارش با حضرت امام در فاصله زمانی 12 تا 22 بهمن 57، گفت: در محل اقامت حضرت امام(ره) در مدرسه علوی خدمتشان رسیدیم. پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در آمفی‌تئاتر مدرسه در طبقه دوم با فاصله خیلی نزدیک از حضرت امام(ره) نشسته بودیم و ایشان شروع به صحبت کردند.

شجاعی با تأکید بر اینکه ایشان سخن خود را با آیه « قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ ۖ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ» آغاز کردند و سپس آن را برای ما معلمان تفسیر کردند، افزود: حضرت امام(ره) بارها تأکید کردند که قیام باید لله و برای خدا باشد، به گونه‌ای که هیچ شائبه، انگیزه، ریا و خودنمایی در آن نباشد. قیام همراه با خلوص باشد و در این آیه آمده است که حتی منتظر دیگران نباشید و یکی یکی در راه خدا قیام کنید و این موعظه‌ای بود که قرآن به ما کرد و ما از حضرت امام(ره) شنیدم و سعی و تلاشمان همواره این بوده است که به آن عمل کنیم، اما اینکه تا چه حد موفق بوده‌ایم، خدا می‌داند.

وی با اشاره به اینکه از شدت جذبه امام خمینی(ره) در تمامی لحظه‌های این دیدار اشک می‌ریختم، گفت: هیچ وقت این حالت برایم پیش نیامده بود، امام با صلابت و آرامش برای حضور در جایگاه حرکت می‌کردند و به چشم افراد نگاه نمی‌کردند. جذبه عرفانی عمیقی در صورت ایشان دیدم.

شجاعی با تأکید بر اینکه امام(ره) با توجه به این آیه حرکتشان را آغاز کردند، ادامه داد:  ایشان همواره اتکایشان به خدا بود و هر فردی که برای خدا قیام کند و اخلاص داشته باشد بنا بر آیه «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَ يُثَبِّتْ أَقْدامَكُمْ» آن هنگام عملش تأثیرگذار خواهد بود و مشمول یاری پروردگار می‌شود. اگر ذره‌ای ناخالصی، ریا و تظاهر و ... در کاری باشد باعث نابودی در عمل می‌شود و در برخی از موارد موجب هبط عمل می‌شود یا عمل را باطل می‌کند «لَا تُبْطِلُوا صَدَقَاتِكُمْ بِالْمَنِّ وَالْأَذَىٰ».

وی در پایان تصریح کرد: برخی نیت‌ها نیز اعمال را بی‌خاصیت و بی‌اجر می‌کند. بنابراین فکر کنیم و عملمان را با انگیزه، نیت پیش از عمل، در حین عمل با اخلاص و بعد از عمل با حفظ آثار و نتایج عمل از بین نبریم تا عملمان نتیجه دهد و در قیامت برای ما مؤثر باشد.

انتهای پیام
captcha