ویرانی؛ حربه دشمنان برای تسلط بر جهان اسلام
کد خبر: 4006385
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
در افتتاحیه کنفرانس وحدت تأکید شد:

ویرانی؛ حربه دشمنان برای تسلط بر جهان اسلام

علما و اندیشمندان جهان اسلام در مراسم افتتاحیه سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی بر لزوم حفظ وحدت و بیرون راندن دشمنان مستکبر از خاک مسلمانان تأکید و اظهار کردند دشمنان به دنبال ویرانی در کشورهای اسلامی هستند تا سیطره بر آنها راحت‌تر شود.  

به گزارش ایکنا، «عزیز حسنوویچ»، مفتی کرواسی در مراسم افتتاحیه سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی با اشاره به شخصیت تقریبی آیت‌الله تسخیری اظهار کرد: این عالم بزرگوار در راستای ایجاد تفاهم میان مذاهب و عامه مردم تلاش‌های بسیاری کرد که بهایی برای آن متصور نیست. ایشان در دیدارها و کنفرانس‌های متعدد جهانی که با هم در آنها شرکت داشتیم، برادر، دوست، معلم و استاد ما بود. از خداوند متعال می‌خواهم به روح بزرگ ایشان بهترین پاداش‌ها را عنایت کرده و ایشان را در بهشت برین خود جای دهد.
 
حسنوویچ  با اشاره به عنوان کنفرانس امسال «اتحاد اسلامی، صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام» گفت: موضوع انتخاب شده برای سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، موضوع بسیار خوب و با اهمیتی است اما باید گفت تا زمانی که خون مسلمانان بی‌گناه بر زمین ریخته می‌شود، نمی‌توانیم دم از وحدت حقیقی بزنیم.
 
لزوم حفظ وحدت و بیرون راندن دشمنان مستکبر از خاک مسلمانان// گزارش خبری

جهان اسلام سرزمین دوستی و محبت است

مفتی کرواسی ادامه داد: امروز شاهد هستیم گروه‌هایی که در جهان اسلام درگیر جنگ و جنایت هستند، شعار «اشهد ان لا اله الا الله» سر داده  و در لباس اسلام جنایات بزرگی  انجام می‌دهند. ما امروز وظیفه داریم که با این عناصر مقابله کنیم و باید با صدای بلند اعلام کنیم که جهان اسلام، سرزمین دوستی و محبت است و نباید اجازه دهیم مستکبران تفرقه ایجاد کنند.
 
وی در پایان گفت: امروز وظیفه ما مسلمانان این است که هرچه بیشتر اتحاد خود را افزایش دهیم و تلاش کنیم که دشمن مستکبر را از خاک خود بیرون سازیم.
 
در ادامه مراسم افتتاحیه، «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر پیشین عراق با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد ویرانی در کشورهای اسلامی، بر لزوم آمادگی برای مقابله با چالش‌های کنونی تأکید کرد.

نخست‌وزیر پیشین عراق تصریح کرد: این کنفرانس در کشور ایران برگزار می‌شود، ایرانِ گفتمان و ایرانی که به تنهایی توانسته است در طول تاریخ بزرگترین علما از مکاتب و مذاهب مختلف را تربیت کند.
 
عبدالمهدی با اشاره به نامگذاری هفته وحدت در 40 سال پیش از سوی امام خمینی(ره) و برگزاری کنفرانس وحدت در این سال‌ها و همچنین تأکید مقام معظم رهبری بر مسئله وحدت اظهار کرد: در عراق نیز آیت‌الله سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان به ما فرموده است که اهل سنت از خود شما هستند.


ویرانی؛ حربه دشمنان برای تسلط بر جهان اسلام

 
وی با تأکید بر تلاش نیروهای خارجی و برخی عناصر داخلی برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان و ایجاد ترس و وحشت میان آنها و همچنین فریب خوردن برخی پیروان مذاهب و علمای آنها تصریح کرد: دشمنان به دنبال ویرانی در کشورهای اسلامی هستند تا سیطره بر آنها راحت‌تر شود.
 
عبدالمهدی از دخالت در امور داخلی ملت‌ها به عنوان جلوه‌ای از تلاش دشمنان برای به ضعف کشاندن کشورهای اسلامی نام برد و تصریح کرد: علی رغم این مسائل مسلمانان دستاوردهایی را در زمینه‌های مختلف در سطح جهان داشته‌اند.
 
وی با اشاره به این که طبق آمارهای غربی شمار مسلمانان در جهان به 1.9 میلیارد نفر می‌رسد، بیان کرد: این آمار سهم بزرگی در جمعیت کل جهان دارد و دین اسلام نیز در زمره ادیان بزرگ جهان به شمار می‌رود.
 
لزوم حفظ وحدت و بیرون راندن دشمنان مستکبر از خاک مسلمانان// گزارش خبری

نخست‌وزیر پیشین عراق در ادامه سخنان خود بر لزوم آمادگی برای مقابله با چالش‌های کنونی تأکید کرد و افزود: باید برای ایجاد وحدت و تقریب در سیاست‌های خود و در میان ملت‌هایمان تلاش کنیم.
 
«سید سلمان حسینی ندوی» رئیس دانشگاه امام احمد بن عرفان هند نیز دیگر سخنران مراسم افتتاحیه سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی بود که میلاد پیامبر اسلام (ص) را یک مناسبت با کرامت خواند و افزود: باید در این مناسبت سخن پیامبر اسلام (ص) را یادآور شوم که در میان صحابه و یاران خود فرمود: «من کنت مولاه فهذا علیّ مولاه» و فرمود: «انِّی تَارِكٌ فِیكُمُ الثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّكْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا- كِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی وَ إِنَّهُمَا لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّى یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْضَ: میان شما دو چیز سنگین و گران‏بها  بر جای مى‌گذارم، اگر بدان چنگ زنید هرگز پس از من گمراه نشوید: قرآن و عترت من، اهل بیتم، و این دو از هم جدا نشوند تا در كنار حوض بر من درآیند».
 

پیامبر(ص) رحمتی برای جهانیان

 
این اندیشمند مسلمان در ادامه سخنان خود به آیاتی از قرآن کریم در ارتباط با نبی مکرم اسلام (ص) اشاره و تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم در ارتباط با پیامبر اسلام(ص) فرموده است: «لَقَدْ جَاءَكُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُمْ بِالْمُؤْمِنِينَ رَءُوفٌ رَحِيمٌ: قطعا براى شما پيامبرى از خودتان آمد كه بر او دشوار است‏ شما در رنج بيفتيد به [هدايت] شما حريص و نسبت به مؤمنان دلسوز مهربان است».
 
وی با تأکید بر این که پیامبر اسلام(ص) رحمتی برای جهانیان است، با استناد به آیه 158 سوره اعراف که می‌فرماید «قُلْ يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنِّي رَسُولُ اللَّهِ إِلَيْكُمْ جَمِيعًا: بگو اى مردم من پيامبر خدا به سوى همه شما هستم» تأکید کرد: پیامبر(ص) برای همه بشریت مبعوث شد.
 
رئیس دانشگاه امام احمد بن عرفان هند با اشاره به آیه 29 سوره فتح «محمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ: محمد [ص] پيامبر خداست و كسانى كه با اويند بر كافران سختگير [و] با همديگر مهربانند» بر ایجاد برادری میان مردم در صدر اسلام به وسیله پیامبر(ص) تأکید کرد.
 
وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: روزی خواهد رسید که رهبری کشورهای اسلامی از آنِ ایران خواهد بود.
 
انتهای پیام
captcha