نزاع، اختلاف و درگیری محکوم به شکست است
کد خبر: 4006481
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
دبیرکل انجمن علمای اهل سنت عراق:

نزاع، اختلاف و درگیری محکوم به شکست است

شیخ خالد الملا با اشاره به اینکه اختلافات فقهی برای مسلمانان یک قدرت است، بر ضرورت عدم تفرقه و سوءاستفاده از اختلافات فقهی تأکید کرد.

نزاع، اختلاف و درگیری محکوم به شکست استبه گزارش ایکنا از مراسم افتتاحیه سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، وی با اشاره به آیه قرآنی «واعتصموا بحبل الله جمیعا ولاتفرقوا» گفت: آمریکا و صهیونیست‌ها دشمن دین هستند و به چالش کشیدن این دشمنان، نیازمند اراده قوی است.

وی افزود: کشور عراق از دهه ۸۰ در معرض توطئه‌های آمریکا برای اشغال و ایجاد فتنه فرقه‌ای و ترویج نفرت قرار داشته است.

شیخ خالد الملا در ادامه ایجاد داعش را از توطئه‌های اخیر آمریکا دانست و گفت: فتوای مرجعیت دینی عراق، جوانان و مؤمنان را جمع کرد و جوانان عراقی با خون خود، عراق را با سیراب کردند که نتیجه این خون حشدالشعبی شد که توطئه آمریکا را به چالش کشید.

وی در ادامه از حمایت جانانه ایران از عراق در زمانی که در معرض حمله داعش قرار گرفت، تمجید کرد و گفت: نباید تاریخ را تحریف کنیم، چرا که شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس بودند که با یاری مجاهدان و نیروهای امنیتی توانستند شهرها را از چنگال داعش نجات دهند.

وی گفت: آمریکایی‌ها امروز با طرح موضوع تشکیل اقلیم سنی در عراق درصدد توطئه جدیدی در عراق هستند.

وی گفت؛ عراقی‌ها به شدت مخالف عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند و کنفرانسی که اخیراً در اربیل با هدف عادی‌سازی روابط با اسرائیل برگزار شد، نشست فساد و توطئه‌ بود که خنثی شد.

انتهای پیام
captcha