فعالیت‌های بین‌المللی ایکنا توسعه می‌یابد
کد خبر: 4062937
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۲
مدیرعامل ایکنا مطرح کرد:

فعالیت‌های بین‌المللی ایکنا توسعه می‌یابد

مدیرعامل ایکنا با تأکید بر توسعه فعالیت‌های بین‌المللی ایکنا در سال جدید، گفت: اهتمام به بازنشر محتوا‌های فاخر داخلی به سایر زبان‌ها، به‌عنوان یکی از اولویت‌های برنامه‌ای ایکنا مورد توجه است.

در دیدار امروز مدیرعامل ایکنا از المصطفی چه گذشت؟

به گزارش خبرنگار ایکنا، محمدحسین حسنی، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل ایکنا، 18 خردادماه در بازدید از مجموعه‌های مختلف جامعةالمصطفی العالمیه با تأکید بر توسعه فعالیت‌های بین‌المللی ایکنا در سال جدید، گفت: معتقدیم عطش معارف اهل‌بیت(ع) در خارج از کشور حتی بیشتر از داخل وجود دارد، زیرا به برکت انقلاب اسلامی، در داخل کشور تولیدات و کار‌های فاخری در زمینه قرآن و عترت انجام شده است که اهتمام به بازنشر محتوا‌های فاخر داخلی به سایر زبان‌ها، به‌عنوان یکی از اولویت‌های برنامه‌ای ایکنا مورد توجه است.

مدیرعامل ایکنا افزود: می‌توانیم با تقویت زبان‌های ایکنا، تولیدات فاخری را که به زبان فارسی انجام شده، صادر کنیم و برای تحقق این امر مهم، علاوه بر مرجعیت علمی جامعةالمصطفی العالمیه، از تنوع زبانی آن نیز انتظار حمایت و همکاری داریم.

حسنی با اشاره به همکاری باسابقه میان دو مجموعه جهاددانشگاهی و جامعةالمصطفی(ص) و قدردانی بابت مشارکت المصطفی در راه‌اندازی بخشی از زبان‌های خارجی ایکنا، اضافه کرد: در حال حاضر ایکنا به 21 زبان فعالیت دارد و متعهد شده‌ایم که چندین زبان دیگر را راه‌اندازی کنیم که این اتفاق مهم، بدون حمایت مرکزی علمی و بین‌المللی همچون جامعةالمصطفی محقق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه بنای ما این است که در هر زبانی حداقل ۷۰ درصد محتوای خروجی ایکنا به اخبار و محتوای بومی آن منطقه اختصاص یابد، افزود: جامعةالمصطفی با توجه به حضور در کشور‌های متعدد می‌تواند در این زمینه کمک خوبی داشته باشد تا ملاحظات بومی هر منطقه و فضای بین‌المللی و حساسیت‌های احتمالی سنجیده و در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ شود.

تشکیل قطب‌های زبانی منطقه‌ای

در ادامه نیز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین رفیعی، عضو هئیت علمی و مدیرکل قرآن و حدیث جامعةالمصطفی العالمیه، ضمن قدردانی از همکاری‌های چندساله ایکنا و مجموعه المصطفی، اظهارکرد: ظرفیت‌های جامعةالمصطفی بسیار زیاد است و سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و ایکنا به خوبی می‌توانند از این ظرفیت بهره ببرند که برگزاری نشست‌های مختلف علمی با محتوای دینی و قرآنی به زبان‌های مختلف و متناسب با ضرورت‌ها و نیاز‌های اجتماعی یکی از این ظرفیت‌ها محسوب می‌شود. تشکیل قطب‌های زبانی منطقه‌ای برای هدفمندتر شدن برنامه‌ها از دیگر فعالیت‌های این دانشگاه به شمار می‌رود.

سپس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین ساجد، رئیس مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ‌شناسی جامعةالمصطفی العالمیه به تشریح فعالیت‌های مجتمع در زمینه حوزه دانشی زبان و فرهنگ پرداخت و افزود: مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی یکی از مراکز تخصصی جامعةالمصطفی العالمیه است که مأموریت اصلی آن، تربیت مبلغان، مدیران، مدرسان و کارشناسان متخصص در حوزه مطالعات اسلامی و آشنای به زبان و فرهنگ کشور‌های مختلف از میان طلاب و دانش پژوهان علوم دینی و حوزوی است.

وی بیان کرد: معاونت پژوهش مجتمع آموزش عالی زبان جامعةالمصطفی در همین راستا، با تبیین اهداف و تعیین اولویت‌ها، راهبردها، سیاست‌ها و خط مشی پژوهشی، در چارچوب تحقق اهداف کلان پژوهشی جامعةالمصطفی و به انجام رساندن و ابلاغ آن به بخش‌های مربوطه به تربیت پژوهشگران توانمند پرداخته است.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه با بیان اینکه درحال حاضر این مجتمع با بهره‌گیری از توان دانشی ۱۷۰ استاد، ۱۲۰۰ دانشجو از ۵۴ ملیت مشغول تحصیل علوم هستند، اظهار کرد: بهترین راه ارتباط، زبان و فرهنگ است؛ لذا از دوره‌های a level و o level تا PHD در ۱۴ زبان در مجتمع تدریس می‌شود و در نظر داریم این زبان‌ها را ارتقا بدهیم.

یادآور می‌شود، مدیرعامل ایکنا در ادامه بازدید از مجموعه‌های تحت اشراف جامعةالمصطفی العالمیه از مدرسه عالی زبان و فرهنگ ملل نیز بازدید کرد.

انتهای پیام
captcha