اندونزی؛ نخستین مقصد جهانگردان مسلمان در پساکرونا
کد خبر: 4092818
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷

اندونزی؛ نخستین مقصد جهانگردان مسلمان در پساکرونا

دولت اندونزی برنامه‌های ویژه‌ای را برای رونق گردشگری اسلامی و تبدیل‌شدن به نخستین مقصد جهانگردان مسلمان پس از دوران کرونا تدارک دیده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از تی تی جی ایژا، انجمن گردشگری حلال اندونزی (PPHI)، با همکاری شرکت «کرسنت ریتینگ»(CrescentRating)، ابتکارات راهبردی را برای تسریع احیای صنعت گردشگری اندونزی با سرمایه‌گذاری در گردشگری حلال آغاز کرده است.

این ابتکارات شامل تحول به سمت انعطاف‌پذیری و رقابت این صنعت پس از دوران محدودیت‌های کرونایی، بهبود فضای گردشگری اسلامی در اندونزی، توسعه بازاریابی و استفاده از پایگاه‌های بزرگ اطلاعاتی است.

اندونزی با «کرسنت ریتینگ» همکاری خواهد کرد تا با سرمایه‌گذاری در گردشگری اسلامی، احیای این صنعت را تسریع بخشد. اندونزی برای دستیابی به این هدف برنامه‌های مختلفی مانند خدمات رتبه‌بندی و اعتباربخشی برای این صنعت و مشاغل منطبق با شریعت اسلامی، رتبه‌بندی مقاصد، اهدای جوایز، آموزش و همچنین برگزاری میزگرد را تدارک دیده است.

ریانتو سفیان، رئیس انجمن گردشگری حلال اندونزی، در مراسم امضای قرارداد در جاکارتا گفت: ما در حال برنامه‌ریزی برای سازماندهی یک اجلاس جهانی گردشگری اسلامی در 2023 با حضور صاحبان مشاغل مرتبط، برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی و اهدای جایزه سبک زندگی اسلامی هستیم.

وی افزود که شاخص سفر مسلمانان اندونزی در سال 2023 مجدداً راه‌اندازی می‌شود. این شاخص در سال 2018 و پس از آن در سال 2019 منتشر شد؛ اما به دلیل کرونا انتشار آن به تعویق افتاد.

شاخص جهانی سفر مسلمانان در سال 2022 (Mastercard-CrescentRating) که مشترکا از سوی مستر کارت و کرسنت ریتینگ تهیه شده است نشان داد که تعداد سفرهای مسلمانان جهان در سال 2019 با 160 میلیون مسافر به اوج خود رسید. پیش بینی می‌شود که این رقم پس از لغو محدودیت‌های کرونایی در سال 2023 به 140 میلیون نفر برسد و در سال 2024 به سطح قبل از همه گیری بازگردد. انتظار می‌رود تا سال 2026، گردش مالی گردشگری اسلامی با 230 میلیون سفر به مبلغ 225 میلیارد دلار  برسد.

به گفته ریانتو، اندونزی رشد ثابتی از ورود مسلمانان را قبل از همه‌گیری کرونا تجربه کرد. کرسنت ریتینگ این اعداد را 2.9 میلیون نفر یا حدود 18 درصد از کل ورودی‌ها به کشور تخمین زده است.

ریانتو عقیده دارد که زمان مناسبی برای توسعه و ارتقای مجدد بازار گردشگری مسلمانان است زیرا آنها به دنبال سفرهای با کیفیت مناسب برای خانواده، همزمان با ملاحظات زیست‌محیطی هستند.

در همین راستا؛ اندی مایپا دواندارو، کارشناس وزارت گردشگری و اقتصاد خلاق اندونزی گفت: برای این کشور که رتبه دوم در GMTI 2022 را دارد، گردشگری اسلامی یکی از محورهای توسعه است و هدف اندونزی کسب رتبه اول در شاخص جهانی گردشگری اسلامی در آینده است.

فضل بهاردین، مدیرعامل کرسنت ریتینگ، با بیان اینکه اندونزی همه امکانات لازم برای جذب مسافران مسلمان و پتانسیل رشد اقتصادی را دارد، گفت: با این همکاری، ما متعهد هستیم که رشد پایدار بازار را با در نظر گرفتن عوامل مختلف جامعه به پیش ببریم.

انتهای پیام
captcha