نمایش محصولات حلال اندونزی در اجلاس G20
کد خبر: 4097384
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰

نمایش محصولات حلال اندونزی در اجلاس G20

وزارت گردشگری و اقتصاد خلاق اندونزی قصد دارد تا محصولات و خدمات حلال خود را به شرکت‌کنندگان در اجلاس آینده جی 20 معرفی کند.

به گزارش ایکنا به نقل از انتره نیوز،

وزارت گردشگری و اقتصاد خلاق اندونزی این محصولات را به‌ویژه برای شرکت‌کنندگان از خاورمیانه به نمایش خواهد گذاشت تا پتانسیل اندونزی را به عنوان صادرکننده محصولات حلال نشان دهد.

ساندیاگا اونو، وزیر گردشگری و اقتصاد خلاق اندونزی هنگام حضور در جشنواره جوگجا حلال گفت: وزارت گردشگری و اقتصاد خلاق تعدادی از محصولات اقتصاد خلاق حلال و صادرات محور را برای نمایش در اجلاس G20 انتخاب کرده است.

بر اساس گزارش وضعیت اقتصاد جهانی اسلامی 2020-2021، بخش اقتصاد شرعی اندونزی با یک رتبه افزایش نسبت به گزارش قبلی در رتبه چهارم جهان قرار دارد. اندونزی یکی از پنج کشور بزرگ جهان در صادرات محصولات غذایی حلال به اعضای سازمان همکاری اسلامی (OIC) بوده است.

وزیر امور خارجه اندونزی خاطرنشان کرد: از این رو اندونزی باید به یک بازیگر کلیدی در صنعت حلال و اقتصاد شرعی تبدیل شود.

وی افزود: بخش اقتصاد خلاق اسلامی به عنوان بخشی از صنعت حلال دارای ظرفیت‌های بی‌شماری برای توسعه است.

علاوه بر این، اندونزی بزرگترین بازار غذای حلال در جهان است و 146.7 میلیارد دلار در این بخش هزینه می‌کند. محصولات مد، آشپزی حلال، محصولات مالی شرعی، هتل‌های حلال، خدمات مسافرتی مسلمان‌پسند و همچنین کتاب‌ها و فیلم‌های اسلامی اخیراً رشد اقتصاد اسلامی در اندونزی را افزایش داده است.

به گفته اونو، در حال حاضر تقاضا برای گردشگری حلال و مسلمان‌پسند به دلیل عرضه چندین محصول شرعی و خدماتی که توسط بانک‌های مختلف حمایت می‌شود، در حال افزایش است.

وزیر امور خارجه اندونزی افزود که توسعه اقتصاد شرعی در اندونزی می‌تواند اقتصاد ملی را پیش ببرد و فرصت‌های شغلی متعددی ایجاد کند.

وی تصریح کرد: ما در نظر داریم درآمد گردشگری اندونزی را به 1.4 میلیارد افزایش دهیم که با حمایت گردشگری مسلمان‌پسند، رستوران‌های حلال و همچنین بخش مد اسلامی، در حال حاضر تقاضای زیادی دارد.

اجلاس سران G20 در سال 2022 به ریاست اندونزی قرار است در 15 تا 16 نوامبر 2022 (24-25 آبان) در بالی برگزار شود.

انتهای پیام
captcha