بازتاب برگزاری فعالیت‎های قرآنی باید حرکت مردم به‌سوی ارزش‌ها باشد
کد خبر: 4184302
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹
آیت‌الله سعیدی:

بازتاب برگزاری فعالیت‎های قرآنی باید حرکت مردم به‌سوی ارزش‌ها باشد

تولیت حرم حضرت معصومه(س) گفت: بازتاب برگزاری جلسات و فعالیت‎های قرآنی در جامعه باید حرکت مردم به‌سوی ارزش‌ها، مقابله با دشمن و امیدوار کردن مؤمنان و گسترش قدرت اسلام در دنیا باشد.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم حضرت معصومه(س)به گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم حضرت معصومه(س) در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم که به ریاست وی و با حضور جمعی از مدیران استان قم، پنجم آذرماه در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با گرامیداشت ایام سالروز شهادت فاطمه زهرا(س) و با اشاره به اتفاقات غزه بیان کرد: مجاهدت و پیروزی مقاومت فلسطین برگرفته از قرآن کریم و روایات است و در ابتدای امر کسی برای هدایت این مردم و عدم انعقاد ان نطفه نامشروع در منطقه نبود و مسلمانان در قرآن خوانده بودند که «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا» و با پیروی از قرآن و در ادامه پیروزی انقلاب اسلامی هوشیار شدند و به مبارزه با صهیونیست پرداختند.

وی با بیان اینکه خداوند به مؤمنان وعده یاری داده و رمز موفقیت مؤمنان و حماس نیز همین است و این وعده خداوند در قرآن کریم است که در برابر متجاوزان و ظالمان مقاومت کنید که پیروزی از آن شماست، افزود: بازتاب برگزاری جلسات و فعالیت‎های قرآنی در جامعه باید حرکت مردم به‌سوی ارزش‌ها و مقابله با دشمن و امیدوار کردن مؤمنان و گسترش قدرت اسلام در دنیا باشد تا زمینه‌ساز ظهور شود.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به برگزاری چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه به‌عنوان یکی از برنامه‌های محوری این سازمان، اظهار کرد: این مسابقات مورد توجه اصحاب قرآن قرار گرفته است، اما نبود بخش معارفی در مسابقات قرآن کریم در سال‌های قبل، خلأ بزرگ این مسابقات بود و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تصمیم بر این شد که بخش معارفی به‌صورت جداگانه برگزار شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم

وی تصریح کرد: دو سال است با هدف نشر معارف و سواد قرآنی، میزبانی بخش معارفی قرآن کریم به قم واگذار شده و با ظرفیت بالا و رضایت خوبی که از برگزاری به‌وجود آمد، دبیرخانه دائمی این مسابقات در قم دایر شد و از سال آینده مسابقات در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود.

اسکندری با بیان اینکه علاوه بر معارف قرآن، در رشته‌های نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه نیز شرکت‌کنندگان در مسابقات حضور دارند، ادامه داد: امسال نیز 40 هزار نفر از سراسر کشور در بخش معارفی مسابقات قرآن کریم شرکت کردند که ۸۰ نفر به مرحله نهایی راه یافتند و از 17 تا 22 دی‌ماه سال جاری در قالب چهل‌وششمین دوره این مسابقات در قم میزبان آن‌ها خواهیم بود.

سردار محمدرضا میرحیدری، فرمانده انتظامی استان قم نیز در این جلسه از برگزاری بیست‌وهشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه نیروی انتظامی به میزبانی قم خبر داد و گفت: این مسابقات هفتم تا نهم آذرماه جاری در رشته‌های حفظ، ترتیل، تحقیق، تفسیر و اذان و اقامه برگزار می‌شود.

سردار محمدرضا میرحیدری، فرمانده انتظامی استان قم

وی با بیان اینکه مجموعه عقیدتی سیاسی استان قم در جهت ترویج قرآن و آشنایی کارکنان مجموعه با قرآن اقدامات خوبی را انجام داده است، اظهار کرد: این حرکت و اقدامات مفید باعث شده است برکات قرآن در پیشبرد مأموریت‌ها تأثیر خود را گذاشته و انحرافات را در مأموریت‌های ما کاهش دهد.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ دورهای مهارت‌آموزی وظیفه‌ها به‌عنوان رشته برای همه سربازان برگزار شد، گفت: ۵۵ نفر در این دوره‌ها موفق به دریافت گواهینامه قبولی شدند که در زمینه حفظ قرآن همراه با ترجمه ۲۴۳ شرکت‌کننده، در آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن ۵۴۹ شرکت‌کننده، در زمینه ترجمه و درک مفاهیم قرآنی ۳۵۸ شرکت‌کننده و در زمینه ارتقای سطح قرائت قرآن ۲۸۱ شرکت‌کننده شرکت کردند.

وی با بیان اینکه در دوره‌های تربیت آموزشیار قرآن کریم نیز ۲۳ نفر از کارکنان و ۳۰ نفر از سربازان وظیفه شرکت کردند، افزود: در مسابقات قرآنی سال گذشته نیز هفت نفر از قم شرکت کردند که دو نفر مقام اول در رشته درک مفاهیم و یک نفر مقام سوم در رشته ترتیل را کسب کردند. همچنین در مسابقات قرآن فراجا نیز ۱۳ نفر از قم شرکت کردند که چهار نفر مقام اول تا سوم را کسب کردند.

همچنین در این نشست مهدی شریفی، مدیرعامل مؤسسه قرآن و عترت خانه عقیق به‌عنوان مؤسسه قرآنی موفق در امور رسانه‌ای قرآن به تشریح فعالیت‌های این مؤسسه پرداخت و گفت: راه‌اندازی چهار استارتاپ دینی در حوزه تربیت دینی و آموزش قرآن، طراحی ۲۰ طرح بزرگ هنری رسانه‌ای، تولید بیش از دو هزار محصول و پروژه رسانه‌ای و فرهنگی در انواع قالب‌های هنری و رسانه‌ای و محصولات دیجیتال از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های این مؤسسه است.

مهدی شریفی، مدیرعامل مؤسسه قرآن و عترت خانه عقیق

وی بیان کرد: تولید ۱۰۰ عنوان فیلم کوتاه و تیزر، ۵۰۰ قسمت برنامه تلویزیونی، ۷۰ مستند کوتاه و بلند، پنج هزار دقیقه پویانمایی، ۷۰۰ پروژه گرافیکی و ۱۰۰ جلد کتاب داستانی و ترویجی قرآنی نیز بخشی از فعالیت‌های این مؤسسه است.

انتهای پیام
captcha