سازمان همكاری اسلامی بر لزوم كمك به آوارگان سوری تأكيد كرد
کد خبر: 1302258
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۴
در پيامی به مناسبت عيد قربان؛

سازمان همكاری اسلامی بر لزوم كمك به آوارگان سوری تأكيد كرد

اكمل‌الدين احسان‌اوغلو، دبيركل سازمان همكاری اسلامی در پيامی به مناسبت عيد سعيد قربان، بر لزوم همكاری و كمك برای حل مشكلات آوارگان سوريه به‌ويژه با فرا رسيدن فصل زمستان تأكيد كرد.



به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «OIC»، اكمل‌الدين احسان‌اوغلو، دبيركل سازمان همكاری اسلامی، در اين پيام ضمن تبريك عيد سعيد قربان به مسلمانان سراسر جهان، اعلام كرد: عيد قربان رويدادی مهم و فرخنده و مملو از مفاهيم دينی و معنوی ارزشمند است. رويدادی كه هر سال با گردهمايی عظيم مسلمانان در سرزمين‌ مقدس عرفات برگزار می‌شود و با نمادها و معانی زيبايی كه متذكر لزوم اتحاد و همبستگی مسلمانان است، همراه می‌شود.


وی در ادامه گفت: حقيقت اين است كه مسلمانان با اتحاد و تلاش می‌توانند با هر نقشه و طرحی كه عليه آنان طراحی شده باشد، مقابله كنند، به پيروزی نائل شوند و به برادران خود در فلسطين برای پس گرفتن حقوق خود و دفاع از مقدساتشان به‌ويژه در قدس شريف كمك كنند.


احسان‌اوغلو تأكيد كرد: من در جريان سفر اخير خود به فلسطين به چشمان خود ابعاد واقعی خطرات يهودی‌سازی قدس شريف و رنج‌های مردم فلسطين را در زير بار اقدامات غيرانسانی، تجاوزات و تدوام محاصره‌ها از سوی اشغالگران اسرائيلی ديدم.


دبيركل سازمان همكاری اسلامی در ادامه با اشاره به مسئله سوريه، اعلام كرد: به مدد توافق بين‌المللی اخير اميد آن می‌رود كه صلحی پايدار در اين كشور و در كل منطقه حاصل شود.


وی افزود: در اين زمان ما نبايد بر روی مشكلات آوارگان سوری كه در كشورهای همسايه روزگار می‌گذرانند به‌ويژه با فرا رسيدن فصل زمستان چشم بپوشيم.


احسان‌اوغلو تأكيد كرد: ما زا مؤسسات خيريه و امدادرسانی كشورهای اسلامی می‌خواهيم تا با حمايت از دولت سوريه برای امدادرسانی به مردم رنج‌ديده سوريه و كاهش آلام آنان كمك كنند.


دبيركل سازمان همكاری اسلامی در پايان نيز بر لزوم همبستگی و حمايت از مسلمانان ديگر كشورها از جمله پاكستان و سودان كه در روزهای اخير به دليل وقوع بلايای طبيعی در وضعيت‌های نابسامانی به‌سر می‌برند، تأكيد كرد.

captcha