خداوند متعال گریه بر امام حسین(ع) را افضل بر نماز شب دانسته است
کد خبر: 1317752
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۴
حجت‌الاسلام سلیمی:

خداوند متعال گریه بر امام حسین(ع) را افضل بر نماز شب دانسته است

گروه خبرنگاران افتخاری / حسینعلی ظفری: یکی از مدرسان حوزه علمیه آیت‌الله حکیم شیروان در جمع عزاداران حسینی(ع)دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی(ره) این شهرستان گفت: خداوند گریه بر امام حسین(ع)را افضل بر نماز شب دانسته است.


به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین رسول سلیمی، از مدرسان حوزه علمیه آیت‌الله حکیم شهرستان شیروان در جمع عزاداران حسینی(ع) دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی(ره) این شهرستان گفت: خداوند گریه بر امام حسین(ع) را افضل بر نماز شب دانسته است.

وی افزود: عظمت حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) به شناختی است که از حضرت امام حسین(ع) داشتند و آنچه که باعث شد ایشان به آن مقام برسند، فقط به خاطر ولایت‌مداری آن حضرت(ع) بود و حضرت عباس(ع) از معدود امامزاده‌هایی هستند که در مدح آن‌ها زیارتنامه نوشته‌اند و تمام انسان‌هایی که پیش خداوند قرب دارند، به ایشان سلام می‌دهند.

سلیمی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) در وصف حضرت عباس(ع) گفت: برای حضرت عباس(ع) مقامی است که تمام شهدا و بهشتیان به مقام او غبطه می‌خورند.

وی بیان کرد: خداوند متعال به حضرت فاطمه(س) می‌فرمایند «یا فاطمه اسباب شفاعتت را بیاور و حضرت فاطمه‌(س) می‌فرماید که دو دست پسرم قمر بنی‌هاشم برای شفاعت من بس است».

مدرس حوزه علمیه آیت‌الله حکیم شیروان در ادامه با اشاره به اینکه هیچ فردی از پل صراط عبور نمی‌کند مگر اینکه حضرت علی(ع) جواز عبور بدهد، افزود: حضرت ابراهیم(ع) و حضرت اسماعیل(ع) خانه کعبه را ساختند تا حضرت علی(ع) در آن جا به دنیا بیایند و خداوند به یمن تولد حضرت علی(ع)، کعبه را قبله قرار دادند و در حالی که مردم به لمس کردن سنگ حجرالاسود افتخار می‌کنند، سنگ حجرالاسود، دست حضرت امام حسین(ع) را می‌بوسد.

سلیمی در پایان بیان کرد: عمل دشمنان امام حسین(ع) همانند عمل مشرکان در زمان حضرت رسول اکرم(ص) است که می‌خواستند پیامبر اکرم(ص) را به قتل برسانند و تا زمانی که حضرت علی(ع) بودند کسی جرأت نداشت به حضرت پیامبر اکرم(ص) آسیبی برساند و تا زمانی که حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) بود نیز کسی جرأت نداشت به امام حسین(ع) آسیبی برساند.

همچنین، در پایان با مداحی یاسین چوپانی، از مداحان اهل بیت(ع) و سینه‌زنی عزاداران، یاد وخاطره سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران وفادارش گرامی داشته شد.

یادآور می‌شود، این مراسم به مناسبت دهه اول محرم و با همکاری محسن صفادل، امام جماعت آموزشگاه و مسئول فرهنگی حوزه علمیه آیت‌الله حکیم شیروان و شورای فرهنگی و تشکل‌های دانش‌آموزی هیئت انصار‌المهدی(عج) انجمن اسلامی، واحد مقاوت بسیج شهید عزیزاللهی، تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان و سازمان جوانان هلال احمرآموزشگاه برگزار شد.

captcha