تدوین آئین‌نامه مسابقه عکاسی «قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی» در گلستان
کد خبر: 1343931
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۸

تدوین آئین‌نامه مسابقه عکاسی «قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی» در گلستان

گروه هنر: مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان از تدوین آئین‌نامه مسابقه بزرگ عکاسی جشنواره قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی و میزبانی این اداره کل اوقاف خبر داد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گلستان، محمد کوهساری، مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان روز گذشته، 26 آذرماه از تدوین آئین‌نامه مسابقه بزرگ عکاسی جشنواره قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی  در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان خبر داد.



مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان اظهار کرد: این مسابقه عکاسی در دو بخش اصلی و جانبی برگزار می‌شود: بخش اصلی شامل عکاسی از کاروان‌هایی است که به صورت پیاده به سمت حرم مطهر امام رضا(ع) در راه هستند که تحت عناوینی هم چون بهترین همسفر، لحظات ماندگار، اولین نگاه به گنبد و ضریح مطهر امام رضا(ع)، وقف سنت حسنه، امام زادگان، توسل، روحانیون، حجاب و عفاف، شفایافتگان و نماز است.



کوهساری در خصوص بخش جانبی این مسابقه تصریح کرد: در این بخش هنرمندان می‌توانند با توجه به موضوعات مراسم‌های تاسوعا وعاشورا، برگزاری تعزیه، حضور ادیان در مراسم‌های محرم و صفر، مراسم‌های ماه صفر آثار خود را ارسال کنند.



وی با اشاره به مقررات شرکت در جشنواره عکاسی، گفت: بر اساس این مقررات، شرکت در این جشنواره برای همه علاقمندان آزاد است و هر عکاس می‌تواند 8  اثر در هر بخش ارائه کند، دریافت آثار فقط از طریق CD به آدرس دبیرخانه جشنواره امکان پذیر است، هیچ یک از آثار دریافتی هنرمندان پس از برگزاری جشنواره برگشت داده نخواهد شد و معدوم خواهد شد، چنانچه کتاب جشنواره به چاپ برسد یک جلد کتاب به عنوان هدیه به صاحبان آثار راه یافته به جشنواره هدیه خواهد شد.



وی گفت: نمایشگاه عکس کلی از آثار راه یافته به جشنواره نیز در موعد مقرر تشکیل خواهد شد، ارسال عکس‌ها به دبیرخانه جشنواره به منزله قبول کلیه مقررات جشنواره است، هنرمندان در صورت نیاز به تفهیم موضوع اثر ارسالی می‌توانند فقط به صورت یک خط توضیحات کافی را با نام گذاری و شماره گذاری آثار خود مشخص کنند و عدم ارسال سایز اصلی عکس برروی CD به جشنواره توسط هنرمند عکاس حتی در صورت کسب مقام از جشنواره حذف می شود.



وی در خصوص بخش‌های مختلف جشنواره عکاسی افزود: این جشنواره شامل بخش‌های دبیرخانه، دبیرجشنواره، اعضاء دبیرخانه، وب سایت و مسئول وب سایت جشنواره و هئیت داوران بخش عکاسی جشنواره متشکل از 3 یا 5 نفر است.

کوهساری یادآور شد: علاقمندان برای شرکت در این مسابقه تا 12 بهمن سال جاری مهلت دارند آثار خود را به دبیرخانه مسابقه عکاسی واقع در بخش معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه گلستان ارسال کنند.



یادآوری می‌شود که طرح و جشنواره «قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی» در شش استان خراسان جنوبی، خراسان رضوی، شمالی، سمنان، مازندران و گلستان در حال پیگیری است تا میزبان این مهربانان باشند.در این راستا هر استان در حال پیگیری یک موضوع برای برپایی جشنواره برای این زائران و هنرمندان است.

captcha