حزب‌الله لبنان الگوی بشریت برای مبارزه با ابرقدرت‌ها است
کد خبر: 1359982
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۹
حجت‌الاسلام صدیقی:

حزب‌الله لبنان الگوی بشریت برای مبارزه با ابرقدرت‌ها است

گروه سیاسی: به گفته امام جمعه موقت تهران، حزب‌الله لبنان نه تنها برای جهان اسلام، مایه افتخار است، بلکه برای همه بشریت، مثل اعلای شکستن شاخ ابرقدرت‌هاست.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، امروز 27 دی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با دعوت مردم به رعایت تقوا و اشاره به التزام به واجبات و ترک محرمات، میلاد سراسر نور خاتم رسل و امام جعفر صادق(ع) به عموم بشریت تهنیت گفت.



وی از اهمیت مقوله وحدت سخن گفت و خاطرنشان کرد: مسئله وحدت در فطرت همه انسان‌ها قرار دارد؛ انسان فطرتاً انس و همدلی می‌خواهد و جفا با فطرت انسان نمی‌سازد.



حجتالاسلام صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آسایش و آرامش، معلول فضای امن است و امنیت در پرتو وحدت و اتحاد آدمیان نهادینه می‌شود و کانونی می‌شود برای عبادت و ارزش‌ها، علوم، ابداعات و اختراعات که این همه در فضای امن امکان تحقق دارد.



وی افزود: در قرآن، مسئله تفرقه به عنوان عذاب الهی مطرح شده و آمده است که خدا قادر است بر شما عذاب را بشوراند؛ از بالای سرتان و از زیر قدم‌هایتان و شما را متفرق کند و نیز می‌تواند کاری کند که نیازی به عذاب بالا و پایین نباشد، بلکه عذابتان به دست خودتان قرار گیرد و شما را برای همدیگر گرگ قرار دهد.



خطیب جمعه تهران گفت: این آیه هشدار بسیار تکان‌دهنده‌ای است؛ خانواده‌هایی که درون خود، تشنج دارند، اعضای خانواده‌شان نمی‌توانند برای هم مایه آرامش باشند.



وی اظهار کرد: در کنار نزول بلاهای آسمانی باید از این اختلاف، با هم نبودن و همدیگر را شقه شقه کردن به خدا پناه بریم تا خدا این عذاب ها را بر ما نازل نکند.



حجتالاسلام صدیقی گفت: پیامبر اسلام(ص) می‌فرمایند که هر کسی موجب تفرقه میان امت من باشد، به او اجازه زندگی ندهید؛ همچنین فرموده‌اند که قتال با مسلمانان مایه کفر است و در جای دیگر نیز تصریح فرموده‌اند که نسبت دادن کفر به مسلمان، موجب کفر است.



وی ادامه داد: نبی مکرم اسلام(ص) اظهار کرده‌اند که مأموریت من در این حد است که موانع را برطرف کرده و زبان‌ها آزاد باشند تا شهادتین بگویند و مردم نماز را به پا دارند و زکات را ادا کنند؛ اگر اینها انجام شود، در امانند و کسی حق تعرض به آنها را ندارند، یعنی کسانی که این چهار امر را داشته باشند، در امانند.



خطیب جمعه تهران گفت: احادیث بسیاری در کتب اهل سنت آمده است که با فضای وهابیت هیچ نسبتی ندارد؛ مخالفت با دیدگاه وهابیون درباره تکفیر و کشتن مسلمانان در کتب اهل سنت موج می‌زند.



وی افزود: استکبار، همه تاکتیک‌هایش را برای نابودی اسلام اعم از جنگ نرم و سخت به کار برده است، به ویژه وقتی در ایران زیر لوای ولایت، اعلام استقلال شد، از هیچ جنایتی فروگذار نکردند، اما در همه جبهه‌ها مخذول بودند. تنها جبهه‌ای که اینان در آن توفیق داشته‌اند، جبهه تفرقه‌اندازی و دامن زدن به اختلافات فرقه‌ای بوده است که زحمت خود را کم کرده و خون مسلمین را به دست خود آنان پایمال می‌کنند.



حجتالاسلام صدیقی گفت: مسلمین اگر در کنار هم باشند و بازار مستقل داشته باشند، زمینه‌سازی تمدنشان به دست خودشان خواهد بود. دشمنان انحصارطلب و حسودند و نمی‌گذارند پیشرفتی صورت گیرد، زیرا آنها با عفاف و پاکی دامان زنان و با همه اموری که خدا مقرر کرده است، مخالفند، لذا دین را بر نمی‌تابند، چون ضد فساد و باج‌گیری است.



وی تصریح کرد: دین، مستضعف را به جبهه می آورد. اگر فرهنگ دینی در جامعه بشری محقق شود، جایی برای این مستکبرین زورگو و قلدر باقی نمی‌ماند و راه تضمین وحدت برای جهان اسلام، تکیه بر مشترکات است.



خطیب جمعه تهران گفت: خدای واحد را همه مسلمانان قبول دارند. پیامبر اکرم(ص) مورد قبول همه مسلمانان است. قرآن به عنوان تنها کتاب جاوید پیامبر(ص) مورد قبول همه مسلمانان است و به حکم قرآن، احترام و مودت اهل بیت(ع) واجب شده است.



وی اظهار کرد: ما به یک قبله نماز می‌خوانیم. خدا همه مسلمانان را با همه دیدگاه‌ها به یک جهت در می‌آورد. ما مشترکات فراوانی داریم که می‌توانیم به آنها توجه کنیم.



حجتالاسلام صدیقی گفت: دشمن نه شیعه را می‌خواهد، نه سنی را؛ انقلاب مصر مگر انقلاب شیعیان بود که آن سرنوشت را پیدا کرد؟ دیدید که در مصر، افغانستان و پاکستان و سودان و ... چه کردند؟ وقتش آن نیست که ما مسلمانان، ضربه را به اسرائیل و امریکا وارد کنیم؟



وی اضافه کرد: این ظرفیت جهان اسلام خیلی قدرت‌ساز است و ما نباید از این موهبت غفلت نکنیم، اما وحدت، محور می‌خواهد. امام خمینی(ره) تنها امام ایرانی‌ها نبود؛ امام همه بود، الان هم رهبر معظم انقلاب، ظرفیتی دارد که بالاتر از آن سراغ نداریم.



خطیب جمعه تهران گفت: مقاومت، عزت‌ساز است، اگر ما اینها را در زیر پرچم جهان شمول گرد آوریم و به این ظرفیت عظیم، متصل کنیم، می‌رود که به ظهور منجی عالم حضرت مهدی(عج) متصل شود.



وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مراحل اجرایی توافق ژنو بیان کرد: این توافق از موضع بیچارگی و فشار گرسنگی و تحریم نبوده است، چرا که ملت ما ملت سختی کشیده ایست، این ها وارث بلال حبشی و مالک اشتر هستند و همه سختی‌ها را تجربه کرده‌اند.



حجتالاسلام صدیقی گفت: از گروه مذاکره کننده توقع داریم که مد نظر داشته باشند که مردم ایران هیچگاه زیر بار ظلم نرفته اند و اکنون نیز زیر بار شرایط تحمیلی که عزت ما را خدشه دار کند، نخواهد رفت، لذا خطوط قرمز که عالی ترین مقام جهان اسلام تعیین می کنند، باید رعایت شود.



وی در مورد حضور وزیر امور خارجه بر سر مزار شهید عماد مغنیه تصریح کرد: پس از حضور وزیر خارجه ما بر سر مزار عماد مغنیه، برخی مقامات امریکایی خرده گرفتند و تعابیر نامربوطی به کار بردند، در حالی که حزب الله نه تنها برای جهان اسلام، مایه افتخار است، بلکه برای همه بشریت، مثل اعلای شکستن شاخ ابرقدرت هاست.



خطیب جمعه تهران گفت: حزب الله لبنان با رهبری یک سید از زراره پاک پیامبر و عشق به عزت اسلامی اولین گروهی بود که اسطوره شکست‌ناپذیری اسرائیل را شکست و ما اینها را برای صلح جهانی جزء مؤثرترین سنگرها می‌دانیم.



وی ادامه داد: غربی‌ها برای مرگ آریل شارون که این همه در صبرا و شتیلا جنایت کرد و قساوت به خرج داد، به عزا نشستند و تسلیت گفتند؛ واقعاً این مسائل برای جهان اسلام درد است و وقت آن است که ملل اروپایی بفهمند دولتمردانشان چه عناصری را تأیید می‌کنند.



حجتالاسلام صدیقی در مورد سفرهای استانی نیز گفت: سفر به استان‌ها سنت مرضیه‌ای است که بنیانگذارش رهبر معظم انقلاب بوده و انتظار می‌رود این مسائل اجرایی‌تر از شعارش باشد و در حدی که شرایط اقتضا می‌کند، وعده دهند و یک ضمانت اجرایی دهند که اعتماد مردم بیشتر شود.



بر اساس این گزارش حجت الاسلام صدیقی در خطبه اول نماز نیز با اشاره به فرارسیدن سالروز ولادت پربرکت نبی مکرم اسلام(ص) گفت: آن حضرت، عزیزترین مخلوقی است که خدای متعال، خلق کرده و صفات علیا و اسمای حسنای خود را یک جا به او داده است.



وی افزود: لذا در قرآن توصیفی از پیامبر(ص) آمده است که خوراک عقل و دل است؛ انبیا(ع) همه، معصومند، اما در مورد پیامبر اسلام(ص) علاوه بر عصمت کلی، خداوند، اعضای او را هم معصوم معرفی می کند و پیامبر اکرم(ص) در همه صفات، ذوب در خداست.



حجتالاسلام صدیقی گفت: رسالت پیامبر اسلام(ص) رسالتی جهانی است، زیرا او رحمت للعالمین است و این از آن جهت، قابل توجیه است که همه جهان، مقدمه ظهور پدیده ای جامع و شامل است که اسمای الهی، همه در وجود او بگنجد و ظرفیت داشته باشد که خدا صفات خود را در وجود او بگنجاند.



وی خاطرنشان کرد: اگر پیامبری نمی آمد، کفار هم زمینه زندگی نمی یافتند، گناهانی که بشر مرتکب می شود، استحقاق عذاب دارد، مثل امم سابقه گناهکار که بعضی مسخ و گرفتار صائقه شدند، اما پیامبر اسلام(ص) رحمت للعالمین و مانع و عائق عذاب هایی از این دست بر امت خود است.



خطیب جمعه تهران گفت: اگر اسلام و قرآن نبود، کفار، امروز به چه وضعی دچار بودند؛ تمدن حقوق بشر و ... بدل سازی از آن چیزهایی که دین آورده است، اما کم کم جامعه را آماده می کند.



وی اظهار کرد: مثل پیامبر(ص) مثل طبیبی است که برای درمان همه مردم، بیمارستان می سازد، گروهی مراجعه و گروهی نادان مراجعه نمی کنند که خودشان ضرر می کنند، اما بیمارستان برای همه است.



حجتالاسلام صدیقی گفت: به برکت وجود رسول الله(ص) این نسل ها ادامه پیدا می کنند و بعضی کفار و زنادقه امروز در نسل های بعدشان پیروان حقیقت و اسلام خواهند آمد.



وی تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) خودی و مردمی است، از قماش خودمان است، می توانیم با او انس بگیریم و مهمان او شویم و مهمانش کنیم و اگر همه به سمت او می رفتند، می دیدند در محضرش پیامبر جا دارند.



خطیب جمعه تهران گفت: سلاطین، کودتاچیان و قلدران از مردم نیستند، بلکه درنده هایی هستند که خود را به مردم تحمیل می کنند؛ خداوند در قرآن می گوید که شما نمی دانید پیامبر(ص) چقدر شما را دوست دارد؛ از آنجا که او روح و چشم خداست از همه مشکلات شما اطلاع و بر آن ها اشراف دارد و حساس است اگر خاری به پای شما برود، او درد می کشد.



وی خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) غصه ما را می خورد، چرا که او به دنبال ارتقای ما به مرحله انسان کامل و رساندن به خداست؛ او می خواهد ما رنگ الهی بگیریم؛ مشکلات ما برای پیامبر(ص) گران تمام می شود و بر قلب او سنگینی می کند.



حجتالاسلام صدیقی گفت: هیچ پدری در هر اندازه از عاطفه باشد، به اندازه پیامبر(ص) نسبت به رشد و جلال فرزندانش حرص ندارد؛ هیچ پدری مهربانی او را ندارد؛ او مشتاق است که عروج و معنویت ما را ببیند و ظلمات را زدوده و ما را در نور ببیند.



وی بیان کرد: رأفت خدا با رأفت ما قابل مقایسه نیست، زیرا او ارحم الراحمین است؛ او خود، واسطه می شود و ما را دعوت می کند؛ او کدام متمرد و آلوده ای را از در خانه اش رانده است؟ یعنی اگر با خدا رفیق شدی، خدا رفیق نیمه راه نیست؛ او مؤمن را تا آخر همراهی می کند.

captcha