ترویج فرهنگ کتابخوانی جزء مهمترین دغدغه‌های مردم شهرضا است
کد خبر: 1379310
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۶

ترویج فرهنگ کتابخوانی جزء مهمترین دغدغه‌های مردم شهرضا است

خبرنگاران افتخاری/ یدالله شاهچراغی: جلسه کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید شهرستان شهرضا با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان و دیگر اعضا در محل سالن شهید باهنر فرمانداری این شهرستان برگزار شد.


به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید شهرستان شهرضا با حضور غلامرضا یاوری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان و دیگر اعضا در محل سالن شهید باهنر فرمانداری شهرستان شهرضا برگزار شد.



مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان طی سخنانی گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی جزء مهمترین دغدغه‌های مردم شهرضا است.



وی با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه فرهنگی درشهرضا گفت: این شهرستان به لحاظ غنای فرهنگی و هنری بزرگان زیادی رشد و پرورش یافته‌اند و شایسته نیست که از لحاظ سرانه فرهنکی و بودجه کمبود وجود داشته باشد.



در ادامه جلسه، سیدرضا عقدایی، فرماندارشهرضا با اشاره به تدوین دانشنامه فرهنگی شهرضا گفت: دانشنامه کار تحقیقاتی و پژوهشی بسیار خوبی است که در سطح استان نظیر آن را نداریم و مردم شهرضا با این غنای فرهنگی نیاز به این دانشنامه دارند.



وی تأکید کرد: معرفی جایگاه مفاخر علمی و فرهنگی باید جزء مهمترین بخش‌های دانشنامه شهرضا باشد تا زمینه ارائه یک بسته فرهنگی جامع به نسل‌های آینده این دیار مهیا شود.



فرماندار شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از مهمترین ارکان پیشرفت یک کشورداشتن نیروهای انسانی خلاق و باسواد است.



وی در ادامه افزود: بعد ازانقلاب در مورد تعدد کتابخانه‌ها این شهرستان جهش‌های خوبی را داشته است ولی تا نقطه ایده‌آل و مطلوب فاصله بسیار دارد و انتظار می‌رود با همکاری دستگاه‌های ذیربط زمینه‌های پیشرفت در این بخش فرهنگی مهیا شود.



در ابتدای جلسه، پورخاقان، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهرضا گزارشی از وضعیت امکانات و زیرساخت‌های کتابخوانی شهرضا و پیگیری مصوبات قبلی کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید شهرستان و اقدامات انجام شده ارائه کرد و از آغاز به کار انجمن خیّران کتابخانه‌ساز در سال جدید خبر داد.



وی گفت: با شناسایی خیّران و تشکیل بانک اطلاعاتی به‌طور رسمی در سال 93 انجمن خیّران کتابخانه‌ساز به طور رسمی تشکیل و امیدواریم با تصمیمات این انجمن در بخش فرهنگی شاهد پیشرفت‌های خوبی باشیم.



پورخاقان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی براینکه کتاب باید در دسترس مردم باشد، به افتتاح دو ایستگاه مطالعه در بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) و درمانگاه تأمین اجتماعی اشاره و اظهار کرد: پیگیرآن هستیم که ایستگاه مطالعه سوم در فاز هفتم در سال آینده در ترمینال مسافربری شرق راه‌اندازی شود.

captcha