درآمد نامشروع؛ مهمترین مانع استجابت دعا
کد خبر: 1395047
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶

درآمد نامشروع؛ مهمترین مانع استجابت دعا

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر درآمد انسان‌ها نامشروع شود، توفیق بندگی از انسان‌ها سلب و دعا به اجابت نمی‌رسد.

حجت‌الاسلام سید‌علی‌صالح موسوی‌اعظم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه افرادی که می‌خواهند حیات طیبه داشته باشند باید درآمد خود را حلال کنند، گفت: امام حسین(ع) در روز عاشورا وقتی خواست حجت خود را بر آن قوم ستمکار تمام کند خطاب به آنان گفت کسانی‌که شکم‌هایشان از لقمه‌های حرام پرشده سخن خداوند را نمی‌شنوند.
وی افزود: مال و درآمد تأثیر فراوانی در تربیت‌ و رشد فرزندان دارد و اگر افراد روزی حلال بر سر سفره خود ببرند قطعاً فرزندانی سالم و دارای سلامت نفس را تحویل جامعه می‌دهند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان این مطلب که انتخاب شغل باید درست باشد و باید در آن رضایت خداوند را در‌نظر گرفت و برای به‌دست آوردن قرب به خداوند حرکت کرد و گام برداشت، اظهار کرد: باید افراد توجه داشته باشند اگر شغل آنان شغلی باشد که آنان را به فساد بکشد باید از آن دوری کنند.
حجت‌الاسلام موسوی‌اعظم ابراز کرد: با کسب درآمد از راه نامشروع، دعا مستجاب نمی‌شود و بسیاری از افرادی که به خطا کشیده شده‌اند وقتی علت و ریشه آن را جویا می‌شوند به این نتیجه می‌رسیم که آنان از روزی حلال برای سفره‌های خود بهره نبردند.
وی با اشاره به اینکه خداوند از فضل و بخشش خویش هیچ‌گاه بنده را محروم نمی‌کند، عنوان کرد: ما باید قدردان رحمت خداوند باشیم و به‌دنبال روزی‌های فراوان حلالی برویم که خوشبختانه در جامعه نیز زیاد است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: خداوند عفو بندگانش را می‌پذیرد و با کرم خویش کسانی را که بخواهند به‌دنبال روزی حلال بروند یاری می‌دهد و خیر و برکت دنیوی و اخروی را به‌سوی آنان می‌آورد پس بندگان خداوند نباید ناسپاسی به‌جای آورند بلکه باید در همه حال سپاس‌گزار خداوند خویش باشند.
حجت‌الاسلام موسوی‌اعظم اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) بر دست پینه‌بسته کارگران بوسه می‌زد و حق‌الزحمه آنان را قبل از اینکه عرق آنان خشک شود به آنان می‌‌پرداخت و این مسئله نشان‌دهنده اهمیت کار و روزی حلال در اسلام و بین مسلمین است.

captcha