عید مبعث، بهترین زمان برای روز «معلم قرآن» است
کد خبر: 1395336
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳
محمدحسین سبزعلی:

عید مبعث، بهترین زمان برای روز «معلم قرآن» است

گروه فعالیت‌های قرآنی: پیشکسوت قرآنی کشور ضمن استقبال از پیشنهاد ایکنا برای نام‌گذاری روز «معلم قرآن»، عید مبعث حضرت رسول(ص) را بهترین زمان برای ثبت این روز دانست.

محمدحسین سبزعلی، از قاریان پیشکسوت و بین‌المللی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در خصوص پیشنهاد این خبرگزاری مبنی بر نام‌گذاری یک روز در هفته معلم به نام روز «معلم قرآن» اظهار کرد: این اقدامی ارزشمند است و به طور یقین مورد استقبال جامعه قرآنی کشور قرار می‌گیرد.
وی تصریح کرد: مبعث حضرت رسول اکرم(ص) و یا روز ولادت حضرت محمد(ص) بهترین روزها برای انتخاب روز معلم قرآن است، زیرا خود پیامبر اکرم(ص) نخستین و بزرگترین معلم قرآن بوده‌اند و همه مسلمانان پیرو آن حضرت هستند.
روز معلم قرآن تحت‌الشعاع هفته معلم قرار نگیرد
سبزعلی عنوان کرد: هفته معلم که در اردیبهشت‌‌ماه هر سال برگزار می‌شود، در اذهان جامعه ما به مناسبت شهادت استاد مطهری نقش گرفته است و ممکن است برنامه‌های این هفته بر روز معلم قرآن سایه اندازد و آن گونه که باید معلمان قرآن مورد توجه قرار نگیرند.

این از قاری بین‌المللی گفت: معلمی قرآن شغل انبیاء است و باید به کسانی که در این راه گام برمی‌دارند، احترام گذشت؛ زیرا این عزیزان مفاهیم و فرهنگ قرآنی را در جامعه گسترش می‌دهند.

captcha