تکریم معلمان قرآن یک حرکت فرهنگی ایجابی است
کد خبر: 1395429
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲
قاسم جعفری:

تکریم معلمان قرآن یک حرکت فرهنگی ایجابی است

گروه سیاسی: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به طبقه‌بندی موضوعات فرهنگی از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: تکریم معلم قرآن را می‌توان در راستای فعالیت فرهنگی ایجابی تعریف کرد.

قاسم جعفری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) در مورد پیشنهاد اختصاص یکی از ایام هفته معلم به تکریم «معلمین قرآن» اظهار کرد: توجه به قرآن اصلی غیر قابل انکار است و آحاد جامعه وظیفه دارند در این راستا هر آنچه امکان دارد انجام دهند.
وی با اشاره به طبقه‌بندی فعالیت‌های فرهنگی از سوی رهبر معظم انقلاب به فعالیت‌های ایجابی و فعالیت‌های دفاعی افزود: یکی از کارهای بسیار تأثیرگذار که می‌تواند در راستای تأکید رهبر معظم انقلاب بر فعالیت‌های فرهنگی ایجابی باشد، قدر و منزلت دادن به کسانی است که برای نشر معارف قرآنی تلاش می‌کنند؛ تکریم معلمان قرآنی می‌تواند یک حرکت فرهنگی ایجابی باشد و از این جهت ارزشمند خواهد بود.
عضو فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس اظهار کرد: کسی که وقتش را برای آموختن قرآن می‌گذارد و همچنین آموخته‌های خود را به دیگران می‌آموزد، باید احساس کند که جامعه این معنای مهم را متوجه می‌شود؛ لذا علاوه بر اینکه اصل معلمین جایگاه والایی دارند و باید به آنها توجه بیشتری شود، در این بین جایگاه معلمین قرآن ویژه و خاص است و نامگذاری یکی از ایام هفته معلم به عنوان تکریم معلم قرآنی می‌تواند قابل ستایش باشد.
جعفری تصریح کرد: لازم است ستاد بزرگداشت هفته معلم در این راستا همت کنند؛ همچنین پیگیری‌های رسانه‌ها برای تحقق این هدف می‌تواند در اصل قضیه مؤثر باشد.

یادی از اولین معلم قرآنی
این نماینده مجلس نهم در مورد اولین معلم قرآنی خود گفت: مقطع ابتدایی من در دوران قبل از پیروزی انقلاب بود اما شانس خوبی که داشتیم این بود که معلم کلاس دوم، سوم و چهارم ما، آقای عسگریانی ویژگی‌های خوبی داشت. ایشان یک روز سر کلاس آمد و از دانش‌آموزان پرسید «چه درسی دارید» که همه گفتند «ریاضی» اما وی گفت ریاضی‌ها را ببندید و کتاب قرآن‌ها را روی میز بگذارید.
جعفری افزود: آقای عسگریانی برعکس بسیاری از معلم‌ها که دروسی همچون ریاضی را در اولویت قرار می‌دادند، قرآن را تدریس کرد و بچه‌ها را علاقه‌مند به قرآن کردند.
وی افزود: روش تدریس و رفتار آقای عسگریانی به این نحو بود که کلاس چهارمی‌ها و پنجمی‌ها برای اینکه در کلاس درس قرآن نمره بگیرند پیش ما می‌آمدند تا به آنها قرآن یاد بدهیم.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان اظهار کرد: احتمال بسیار قوی آقای عسگریانی در قید حیات هستند و در ایام هفته معلم جویای احوالشان خواهم بود.

captcha