برتری نمایندگان ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن محتمل است + فیلم تلاوت
کد خبر: 1412149
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۳
احمد ابوالقاسمی:

برتری نمایندگان ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن محتمل است + فیلم تلاوت

گروه فعالیت‌های قرآنی: قاری بین‌المللی قرآن با اعلام رضایت از تلاوت‌های جعفر فردی و بهزاد هژبری نمایندگان ایران در رشته‌های حفظ و قرائت مسابقات بین‌المللی قرآن اظهار کرد: می‌توان روی اول شدن نمایندگان ایران در این مسابقات حساب کرد.

احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی و مدرس قرائت قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره تلاوت‌های مرحله نیمه نهایی سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که شب گذشته، هشتم خردادماه، برگزار شد گفت: دیشب تلاوت‌های خوبی ارائه شد به خصوص تلاوت قاری آلمانی، تاجیکی که تلاوت‌های خوبی داشتند.
این قاری بین‌المللی افزود: در بخش حفظ نیز بهزاد هژبری، نماینده جمهوری اسلامی ایران، حافظ کشور چاد و نیجریه نیز خیلی خوب ظاهر شدند و بیشتر از انتظار خواندند.

پیش‌بینی اول شدن جعفر فردی با حداقل 6 امتیاز اختلاف
وی درباره سطح تلاوت‌های نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در رشته قرائت و حفظ این دوره از مسابقات گفت: جعفر فردی، نماینده ایران در رشته قرائت، قاری بسیار قوی‌ای است. پیش‌بینی بنده اول شدن با حداقل شش یا هفت امتیاز اختلاف است.
ابوالقاسمی ادامه داد: تجربه‌ای که جعفر فردی در مسابقات قرآن دارد تجربه خاصی است و به خاطر تعداد زیاد مسابقاتی که شرکت کرده آب‌دیده شده. در محافل هم زیاد تلاوت داشته، تلاوت او ویژگی خاصی دارد که به امید خدا با قدرت اول می‌شود.

تلاوت جعفر فردی از جمهوری اسلامی ایران

بهزاد هژبری، صوت و لحن خوبی داشت
این کارشناس قرائت قرآن ادامه داد: تلاوت بهزاد هژبری، نماینده جمهوری اسلامی ایران در رشته حفظ این دوره از مسابقات نیز اشکالی نداشت و صوت و لحن خوبی داشت؛ مگر اینکه در خواندن مشکلی پیش بیاید و یک لحظه اشتباهی رخ دهد. اما به طور کلی تا اینجا می‌توان روی اول شدن هر دو آنها حساب کرد.

تلاوت بهزاد هژبری از جمهوری اسلامی ایران

فیلتر قوی‌ای برای عدم حضور قاریان ضعیف نداریم
وی در این بخش از سخنان خود درباره شرکت‌کنندگان ضعیفی که در این دوره از مسابقات حضور دارند، اظهار کرد: ما فیلتر قوی برای حضور قاریان ضعیف در مسابقات قرآن نداریم زیرا همان کشورهایی که امسال ضعیف ظاهر شده‌اند برخی سالها قوی ظاهر می‌شوند و نمی‌شود خیلی سخت گرفت.

تلاوت استاد احمد ابوالقاسمی، قاری  و داور بین‌المللی و مدرس قرائت قرآن

captcha