برگزاری دوره‌های عمومی آموزش قرآن در حوزه علمیه هیدج
کد خبر: 1427663
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴

برگزاری دوره‌های عمومی آموزش قرآن در حوزه علمیه هیدج

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) هیدج گفت: از مهم‌ترین کلاس‌های قرآنی تابستانی این حوزه می‌توان به دوره‌های آموزش تجوید سطح یک و دو، روخوانی، روان‌خوانی، حفظ، صوت و لحن و احکام که به صورت رایگان برگزار می‌شود، اشاره کرد.

زینت بیگلری، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) هیدج در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با بیان این‌که در طول تابستان جهت غنی‌سازی اوقات و فراغت طلاب، کلاس‌های مختلفی توسط حوزه علمیه الزهرا(س) هیدج برگزار می‌شود، گفت: این کلاس‌ها در دو سطح طلاب و عموم مردم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به کلاس‌های در نظر گرفته شده برای عموم مردم در این حوزه علمیه، عنوان کرد: از مهم‌ترین کلاس‌های قرآنی این حوزه می‌توان به دوره‌های آموزش تجوید سطح یک و دو، روخوانی، روان‌خوانی، حفظ، صوت و لحن و احکام که به‌صورت رایگان برگزار می‌شود، اشاره کرد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) هیدج بیان کرد: در ایام تابستان دوره آموزشی روش‌های بیان احکام و همچنین دوره سیر مطالعاتی کتاب‌های شهید مطهری ویژه طلاب برگزار می‌شود که دوره سیر مطالعاتی شهید مطهری از جمله دوره‌هایی است که در طول سال نیز با حضور طلاب برگزار می‌شود و در ایام تابستان نیز تداوم دارد.

بیگلری با بیان این‌که در این ایام برای کودکان نیز کلاس‌های غنی‌سازی اوقات فراغت برگزار می‌شود، تأکید کرد: از جمله مهم‌ترین این کلاس‌ها می‌توان به کلاس‌های آموزش حفظ قرآن، زبان انگلیسی، بیان قصص قرآنی و نقاشی اشاره کرد.

وی با بیان این‌که دوران کودکی، زمان شکل‌گیری شخصیت انسان بوده و نقش اساسی را در آموزش ایفا می‌کند، ادامه داد: در کلاس‌هایی که با حضور کودکان برگزار می‌شود، مسائل دینی با زبان ساده و در قالب بازی و نقاشی به آنان ارائه می‌شود تا زمینه انس آنها با قرآن فراهم شود.

این مسئول جذاب و پربار بودن کلاس‌های تابستانی را از راهکارهای تداوم حضور افراد در کلاس‌ها برشمرد و افزود: استفاده از توان اساتید مجرب و همچنین کم‌هزینه بودن کلاس‌ها نیز از دیگر راه‌های جذب افراد به کلاس‌های غنی‌سازی اوقات فراغت است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) هیدج در پایان با اشاره به مهم‌ترین اهداف این حوزه از برگزاری کلاس‌های تابستانی، یادآور شد: با توجه به این‌که هیدج شهری است که صبغه مذهبی بسیار غنی به لحاظ فعالیت دو حوزه علمیه دارد، مهم ترین هدف این کلاس‌ها نیز ترویج فرهنگ دینی در جامعه و گسترش آن در شهر است.

captcha