جهاد دانشگاهی آماده ارائه آموزش‌های تخصصی به کارکنان دولت است
کد خبر: 1434801
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۹
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی:

جهاد دانشگاهی آماده ارائه آموزش‌های تخصصی به کارکنان دولت است

گروه جامعه: محسن قرنفلی اعلام کرد که اگر مؤسسات و سازمان‌ها همکاری بیشتری در زمینه آموزش کارکنان دولت داشته باشند، امکان ارائه خدمات بیشتر و بهتری میسر می‌شود.

محسن قرنفلی، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به دستاوردهای این معاونت طی سه دهه گذشته اظهار کرد: معاونت آموزشی نیز در کنار سایر فعالیت‌های پژوهشی و فرهنگی جهاد دانشگاهی توانسته است در راستای مأموریت اصلی این نهاد که پر کردن فضای بین دانشگاه و فضاهای صنعتی و اجرایی است گام بردارد.

وی ادامه داد: دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها عموما پس از فارغ التحصیلی نمی‌توانند بلافاصله وارد بازار کار شوند چرا که ورود به بخش‌های صنعتی نیازمند یک مجموعه مهارت‌های خاص است تا بتواند خود را با نیازهای صنعت وفق دهد.

44 مرکز علمی کاربردی

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی، آنچه را که در اساسنامه به عنوان وظیفه جهاد دانشگاهی در زمینه آموزش ذکر شده است، توسعه آموزش‌های علمی و کاربردی برشمرد و اظهار کرد: امروز 44 مرکز علمی کاربردی در سراسر کشور داریم که بیش از 70 هزار نفر در این حوزه مشغول تحصیل هستند.

قرنفلی جبران این ضعف و نقصان را بر عهده آموزش‌های تخصصی پیشرفته و کوتاه مدت جهاد دانشگاهی دانست و گفت: جهاد دانشگاهی با تأسیس دو دانشگاه «علم و فرهنگ» و «علم و هنر» و شش مؤسسه آموزش عالی در استان‌های اصفهان، خوزستان، کرمانشاه، رشت، کاشمر و همدان سعی داشته در توسعه و گسترش آموزش عالی مشارکت داشته باشد.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی به تحصیل 26 هزار دانشجو در مؤسسات آموزش عالی جهاد دانشگاهی اشاره و عنوان کرد: با توجه به توانمندی‌های فرهنگی و پژوهشی جهاد دانشگاهی می‌توان گفت در حوزه آموزش عالی غیردولتی نیز این نهاد انقلابی از نظر کمی و کیفی از جایگاه نخست برخوردار است.

توسعه تحصیلات تکمیلی

وی مقاطع تحصیلی در جهاد دانشگاهی را دکتری، کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی معرفی کرد و گفت: سعی داریم به سمت توسعه تحصیلات تکمیلی پیش رویم و این امر طی سه تا چهار سال اخیر پیشرفت خوبی داشته است.

قرنفلی با اشاره به همکاری مؤسسات آموزشی جهاد دانشگاهی با مؤسسات پژوهشی اظهار کرد: این دوره‌ها از قابلیت‌های خوبی برخوردار است و با گسترش این همکاری می‌توان شاهد ارتقای کیفیت تحصیلات تکمیلی در جهاد دانشگاهی بود.

وی در پایان سخنان خود به زمینه‌های همکاری با سایر نهادها اشاره کرد و گفت: در زمینه آموزش‌های عالی با مشکلی روبرو نیستیم، اما در بخش آموزش‌های تخصصی و پیشرفته از یک سو با فراگیران بخش‌های دولتی و از سویی فراگیران عمومی برخورداریم. اگر مؤسسات و سازمان‌ها همکاری بیشتری در زمینه آموزش کارکنان دولت داشته باشند، ارائه امکان ارائه خدمات بیشتر و بهتری میسر می‌شود.

captcha