اجرای طرح‌های مصباح، شهید عبادیان و هما در راهیان نور شمال غرب
کد خبر: 1450476
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۲
رحیمی‌زاده اعلام کرد:

اجرای طرح‌های مصباح، شهید عبادیان و هما در راهیان نور شمال غرب

گروه جهاد و حماسه: مسئول روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد مرکزی راهیان نور با اعلام اجرای طرح‌های مصباح، هما و شهید عبادیان در راهیان نور شمال غرب گفت: تقویت زیرساخت‌ها، استفاده از ظرفیت همه نهادها و احیای یادمان‌ها و خدمات‌دهی به مردم از جمله برنامه‌‌های طرح‌های یادشده است.

احمد رحیمی‌زاده، مسئول روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد مرکزی راهیان نور، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اظهار کرد: برخی اوقات در طول سال به عنوان زمان اوج حضور مردم در راهیان‌نور شناسایی شده‌اند که تلاش شده است در این اوقات، وحدت رویه‌ای صورت گیرد که همه نهادها و از سوی دیگر دولت نیز برای تقویت زیرساخت‌ها در این اوقات فعالیت کنند.
وی با بیان این مطلب به بیانات رهبر معظم انقلاب در یادمان شرق کارون درباره راهیان نور اشاره کرد و گفت: راهیان نور به عنوان عظیم‌ترین جریان فرهنگی کشور مطرح است؛ حرکتی همگانی و فراگیر که در طول سال برقرار است.
اجرای سه طرح در شمالغرب
رحیمی‌زاده در ادامه سخنانش افزود: باید از فضای مقطعی در حوزه راهیان نور بیرون می‌آمدیم و به ارائه خدمات در نقاطی که یادمان‌های جنوب، غرب و شمالغرب وجود دارند و مردم می‌توانند در طول سال از آنها بازدید کنند، می‌پرداختیم که در قالب طرح‌های مختلف شهید عبادیان، مصباح و هما این اقدام در حال انجام است.
وی همچنین به شروع احیا و بازسازی یادمان‌های راهیان نور شمالغرب کشورمان از سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: سیاست‌های رفتاری جدیدی در این باره مشخص شده است و رویکردهای متفاوتی را در راهیان نور شمالغرب پیش گرفته‌ایم.
مسئول امور بین‌الملل ستاد مرکزی راهیان نور ادامه داد: در این راستا روایت‌های ایستگاهی و نقطه‌هایی که حماسه‌‌ها و رشادت‌ها در آنها به وقوع پیوسته است در دستور کار قرار گرفتند و این نقاط احیاء و بازسازی شدند.
رحیمی‌زاده ادامه داد: با همکاری و حضور تمامی قرارگاه‌های مرکزی راهیان نور سپاه، بسیج، ارتش، حوزه‌های علمیه، نیروی انتظامی و موسسان مردم‌نهاد، اقدام به ارائه خدمات به زائران راهیان نور شمالغرب کرده‌ایم.
زیرساخت‌ها تقویت شدند
وی از ایجاد زیرساخت‌های اسکان، اعزام‌ها و راه‌اندازی آشپزخانه‌های ارزان‌قیمت در راستای خدمات‌دهی بی‌دغدغه یاد کرد و گفت: در راهیان نور شمالغرب در دو حوزه زائران و یاری‌رسانی به مردم کار شده است.
رحیمی‌زاده با اظهار اینکه در حوزه یاری‌رسانی به مردم اقدامات مطلوبی صورت گرفته است، اظهار کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا در روستاهای کردستان و آذربایجان غربی از جمله این اقدامات است.
راه‌اندازی مطب صلواتی باب‌الحوائج
وی همچنین از راه‌اندازی مطب صلواتی باب‌الحوائج در این راستا خبر داد و افزود: این مطب به صورت صلواتی و رایگان به ارائه خدمات پزشکی و دارویی به مردم روستاهای محروم می‌پردازد.
رحیمی‌زاده با بیان اینکه 15 روستا هدف ستاد مرکزی راهیان نور در این طرح بوده‌اند، گفت: روستائیان نیز استقبال خوبی از این طرح کرده‌اند و ستاد نیز به دنبال آن است که خدمات‌رسانی را به نحو شایسته و مطلوب ارائه کند.

captcha