پروانه ساخت بازی رایانه‌ای «پایان گمراهی» صادر شد
کد خبر: 1460426
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸

پروانه ساخت بازی رایانه‌ای «پایان گمراهی» صادر شد

گروه فضای مجازی: مدیر پروژه بازی رایانه‌ای «پایان گمراهی» از پروانه ساخت این بازی خبر داد و گفت: این بازی رایانه‌ای با محتوای ضدفرهنگی «فیس‌بوک» توسط گروه بازی‌سازان پارسی در حال تولید است.

شهاب میرزایی، مدیر پروژه بازی رایانه‌ای «پایان گمراهی»، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به این پروژه اظهار کرد: این بازی رایانه‌ای با موضوع اجتماعی و در رابطه با مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم و محتوای ضد فرهنگی «فیس بوک» است که به عنوان اولین بازی با چنین موضوعی در حال تولید است.

وی افزود: امروز تهاجم فرهنگی عظیمی علیه اسلام وجود دارد، شاخه‌ای دیگر از این تهاجم که اهمیت وصف‌ناپذیر دارد مربوط به ترویج فساد، لاابالی‌گری و بی‌بندوباری اخلاقی و سست کردن پایبندی افراد به عقاید و ارزش‌های دینی است که به خودی خود یک ملت را نابود و آینده آن را تباه و ضایع می‌سازد.

مدیر پروژه بازی رایانه‌ای «پایان گمراهی» تصریح کرد: سبک بازی ادونچر 2.5D و درحال حاضر برای پلتفرم PC در حال ساخت است که تصمیم داریم در آینده نسخه ی اندروید را نیز تهیه کنیم.

وی بیان کرد: گرافیک بازی، فتوگرافی – دیجیتال پینتینگ و دموهای بازی به صورت کمیک استریپ خواهند بود.

میرزایی اظهار کرد: در طول بازی گیمر در محیطی وَهم‌انگیز و متروک،  قرار می‌گیرد(این محیط نماد گمراهی است که پژمان کاراکتر داستان برای خود ساخته) و گیمر باید با باز کردن مسیرهای پیش رو، نورها را که نماد معنویت می‌باشند دنبال کند و در نهایت راه خروج را پیدا کند. در صورتی که گیمر تاریکی را (نماد ظلمت و تباهی می‌باشد) دنبال کند به درب تاریکی می‌رسد که به سمت ظلمت باز می‌شود و با انتخاب این راه  شکست می‌خورد و در دمو میبینیم که پژمان می‌میرد و در تاریکی و آتش برای همیشه باقی می‌ماند.

وی یادآور شد: داستان بازی در مورد پسری به نام «پژمان» است که در یکی از شبکه‌های اجتماعی خارجی (فیس بوک) عضو می‌شود. او پس از مدتی با دختری به اسم «سارینا» آشنا می‌شود، سارینا که از اعضای یک گروه بی بند و بار است از پژمان برای شرکت در یک پارتی شبانه دعوت می‌کند. او که پسر جوانی است تحت تأثیر دیگر مهمانان از قرص‌هایی(قرص‌های روان‌گردان) که سارینا به او می‌دهد استفاده می‌کند، ولی بعد از خوردن قرص‌ها به کما می‌رود، اتفاقی که طی مدت کما رفتن او برایش رخ می‌دهد باعث می‌شود زندگی‌اش به طور کامل متحول شود.

میرزایی اظهار کرد: بازی در 155 لوکیشن طی 8  مرحله و در یک محیط متروک اتفاق می‌افتد که گیمر باید در این محیط با استفاده از آیتم‌هایی که به دست می‌آورد و حل معماهای نهفته، راه خروج را پیدا کند.

captcha