نتایج آزمون سراسری حفظ قرآن ۳۰ مهر اعلام می‌شود
کد خبر: 1461339
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
خدمتکار:

نتایج آزمون سراسری حفظ قرآن ۳۰ مهر اعلام می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر اداره آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با بیان اینکه نتایج آزمون سراسری حفظ قرآن ۳۰ مهر اعلام می‌شود، گفت: با توجه به احتساب نمره منفی در این دوره، پیش‌بینی می‌شود سطح نمرات و تعداد قبول‌شدگان نسبت به ادوار گذشته کاهش یابد.

مرتضی خدمتکار، مدیر اداره آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اینکه تا پیش از این قرار بود هفته پایانی مهرماه نتایج آزمون سراسری حفظ قرآن اعلام شود، گفت: نتایج دوازدهمین آزمون سراسری حفظ قرآن روز چهارشنبه، 30 مهرماه بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد قرار خواهد گرفت.
وی افزود: تمام تلاش ما این است که این کار در زمان اعلام شده صورت بگیرد و برای این کار هم مقدمات اعلام نتایج در روز 29 مهرماه آماده خواهد شد تا در ساعات ابتدایی روز 30 مهر نتایج به صورت رسمی اعلام شود.
مدیر اداره آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در ادامه به تغییرات صورت گرفته در این دوره از آزمون اشاره و تصریح کرد: یکی از این تغییرات احتساب نمره منفی برای اولین بار در این آزمون بود که بر همین اساس، پیش‌بینی می‌شود سطح نمرات و نیز درصد قبولی‌ها کسب شده توسط داوطلبان پایین‌تر از ادوار گذشته خواهد بود که البته این امر از قبل از آزمون اطلاع‌رسانی شده بود و حتی در سربرگ پاسخنامه‌ها نیز این امر اطلاع‌‌رسانی شد.
خدمتکار اظهار کرد: یکی از محسنات چنین رویکردی این است که نمرات به سطح واقعی خود نزدیک خواهد شد. قاعده این است که آزمون حفظ قرآن به صورت شفاهی برگزار شود اما چون تعداد شرکت‌کننده‌ها زیاد است و زمان زیادی برای آن صرف خواهد شد بخشی از آزمون حفظ به صورت کتبی برگزار شد.
وی همچنین با بیان اینکه در این دوره نتایج برای اولین بار به صورت ماشینی محاسبه خواهد شد، بیان کرد: بر همین اساس نتایج در مدت زمان کوتاهی نسبت به برگزاری آزمون اعلام می‌شود و بر همین اساس تلاش خواهیم کرد تا حداکثر تا 20 آبان ماه گواهی‌نامه‌های افراد پذیرفته شده به صاحبان آنها اهدا خواهد شد.
مدیر اداره آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در ادامه در پاسخ به این سؤال که آیا تاکنون پایشی در مورد شرکت‌کنندگان در این آزمون صورت گرفته است یا خیر، گفت: در این آزمون تمام مراحل با هدف شناسایی استان‌های فعال و برتر است که در این زمینه و با توجه به دوازده دوره برگزاری آزمون سراسری حفظ قرآن کریم، استان‌های فعال مشخص شد‌ه‌اند.
خدمتکار یادآور شد: براساس این پایش‌ها، استان‌هایی همچون اصفهان، قم، کرمان و مرکزی استان‌هایی هستند که در ارزیابی‌های قبل و بعد از آزمون به عنوان استان‌های موفق‌ شناخته شده‌اند.
وی در ادامه به تهیه فرم نظرسنجی در انتهای پاسخنامه‌ها اشاره کرد و افزود: فرم نظرسنجی که توسط شرکت‌کنندگان تکمیل می‌شود، مورد بررسی قرار خواهد گرفت و نتایج آن نیز در روز اعلام نتایج اطلاع‌رسانی خواهد شد.

captcha