آلبوم صوتی «قانلی شفق» در تبریز تولید شد
کد خبر: 1463546
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
به زبان ترکی آذری؛

آلبوم صوتی «قانلی شفق» در تبریز تولید شد

گروه هنر: گروه بین‌المللی همخوانی و مدیحه‎سرایی طارق تبریز آلبوم صوتی به زبان ترکی آذری، ویژه محرم با عنوان «قانلی شفق» را روانه بازار کرد.

سید محمدحسین بلاغی، مسئول گروه بین‌المللی همخوانی و مدیحه‎سرایی طارق تبریز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، از تولید آلبوم صوتی به زبان ترکی آذری، ویژه محرم با عنوان «قانلی شفق» خبر داد و اظهار کرد: این آلبوم صوتی کاری از گروه تواشیح و مدیحه‎‏سرایی طارق تبریز و واحد موسیقی و سرود حوزه هنری آذربایجان شرقی است که در منطقه شمالغرب کشور برای نخستین بار روانه بازار شده است.

وی افزود: این آلبوم شامل 8 قطعه به زبان ترکی آذری است که با آهنگ‌‎سازی و اجرای گروه بین‌‎المللی طارق ضبط و تنظیم شده است.

بلاغی ادامه داد: باشلانوب محرم، خاک شفا، جام عشق، یا اباعبدالله(ع)، یاتدی علم، قارداش، آیریلیق دمی و علی لای لای عناوین قطعات آلبوم مذکور است.

وی با بیان اینکه ملودی و قطعات آلبوم صوتی قانلی شفق توسط میثم ناعمی و سیدمحمدحسین بلاغی تنظیم شده است، گفت: همنوایان آلبوم فوق نیز سیدمحمدحسین بلاغی، میثم ناعمی، اکبر شوقی، مهدی محمدزاده، مهدی محمدی، ناصر بخت‌آور و سعید زارعان هستند.

وی تشریح کرد: اشعار ترکی، ملودی‎‏ها و نواهای برگرفته از فولکلور آذربایجان از ویژگی‌های بارز این اثر هستند و تلاش شده تا اثری فاخر و ماندگار به منظور الگوسازی در عرصه فرهنگ صوتی عرضه شود.

مسئول گروه بین‌المللی همخوانی و مدیحه‎سرایی طارق تبریز برجسته‌سازی نمادها و ارزش‎‏‌های دینی، ارتقاء سلیقه مخاطبان در شنیدن نواهای دینی، ترویج مضامین رفیع اسلامی و انسانی را از جمله اهداف تولید این اثر هنری عنوان کرد.

captcha