اجرای بیش از ۳۰۰ ویژه‌برنامه دهه امر به معروف و نهی از منکر در کردستان
کد خبر: 1463690
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹

اجرای بیش از ۳۰۰ ویژه‌برنامه دهه امر به معروف و نهی از منکر در کردستان

گروه اجتماعی: جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان گفت: بیش از ۳۰۰ ویژه برنامه دهه امربه معروف ونهی از منکر بین اقشار مختلف جامعه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، محمود الله‌مرادی، جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان امروز، سوم آبان ماه در نشست خبری با رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: نهادینه کردن فرهنگ تذکر لسانی، مقابله با منکرات و توسعه معروفات در راستای توسعه ارزش‌های دینی و اسلامی از وظایف مهم ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان است.
وی افزود: این ستاد با دارا بودن 10 ستاد احیا در شهرستان‌های تابعه و 30 ستاد در بخش‌ها، مأموریت خود را در راستای نهادینه کردن فرهنگ تذکر لسانی، به عنوان یک فرهنگ همگانی در جهت مقابله با منکرات و توسعه معروفات دنبال می‌کند.
الله‌مرادی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مشخصه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، گسترش معروفات در همه بخش‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و کاهش منکرات موجود با شناسایی و احراز معروفات در این بخش‌ها و تلاش برای نهادینه کردن فرهنگ تذکر لسانی است.
جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان افزود: این ستاد برای این که بتواند تلاش خود را در راستای انجام صحیح این فریضه به صورت فراگیر در بخش‌های مختلف جامعه نهادینه کند در تمام شهرستان‌های استان فعال شده است.
الله‌مرادی تصریح کرد: کارخانجات و ادارات استان با 396 شورای امر به معروف و نهی از منکر، اصناف 80 شورا، هیأت‌های مذهبی 42 شورا، شهرک‌های نظامی و انتظامی 16 شورا، و مجتمع های قضایی با 11 شورای امر به معروف و نهی از منکر در سطح استان و شهرستان‌ها، با هدف ترویج معروفات و جلوگیری از منکرات با رویکرد تذکر لسانی تشکیل شده است.
جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان به ابتکار جدید این ستاد در تشکیل یادآوران معروف مدارس اشاره کرد و افزود: یادآوران معروف در مدارس سراسر استان و در تمامی مقاطع تحصیلی تشکیل می‌شود که در هر روز با برنامه ویژه این هفته در خصوص ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و با هدف فرهنگ‌سازی برای قشر جوان به عنوان سرمایه‌های آینده کشور، در مدارس سراسر استان برگزار می‌شود.
وی 100 درصد اقدامات این ستاد را ایجابی و نه سلبی ذکر و اذعان کرد: اقدامات ایجابی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان در راستای نهادینه کردن فرهنگ تذکر لسانی به عنوان رسالتی همگانی است.
الله‌مرادی با اشاره به برگزاری همایش مقابله با فساد اداری و ترویج سلامت اداری، افزود: نقش امر به معروف و نهی از منکر در سالم‌سازی فضای جامعه از نکته‌های بارز این همایش‌ها بوده که شش همایش نیز تاکنون در شهرستان‌ها برگزار شده است.
وی با اشاره به اینکه هدف ستاد احیا، فعال کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در آخرین و دورافتاده‌ترین رده‌های جامعه است، اضافه کرد: در هر سال از اول تا دهم ماه محرم را به عنوان هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر در نظر می‌گیرند و برنامه‌های مرتبط متنوعی برگزار می‌شود.
جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان عنوان کرد: بیش از 300 برنامه در این هفته بین اقشار مختلف جامعه از شهرستان‌ها، بخش‌ها، دهستان‌ها و روستاهای استان برگزار می‌شود.
وی افزود: از این برنامه‌های پیش‌بینی شده 150 برنامه در سطح روستاها، بخش‌ها و دهستان‌های استان، 100 برنامه در سطح شهرستان و 50 برنامه تخصصی اصناف، ادارات، هیأت‌های مذهبی و ادارات برگزار خواهد شد.
این عضو ستاد احیا اعلام کرد: امر به معروف و نهی از منکر فقط منحصر به حجاب نیست بلکه در بخش‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در زمینه‌های کم‌کاری، رشوه‌خواری، بی‌نظمی و سایر منکرات، لزوم فعالیت شوراهای امر به معروف و نهی از منکر را ضروری‌تر کرده است.
جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان خاطرنشان کرد: از اقشار مختلف جامعه و رسانه‌های جمعی استان می‌خواهیم ستاد احیا را در همه بخش‌ها یاری کنند، چرا که این ستاد به دنبال کارهای سلبی نیست و 100 درصد فعالیت‌های ستاد احیا، ایجابی است و به دنبال توسعه ارزش‌های دینی و اسلامی است.
وی یادآور شد: مردم باید تهدیدهای دشمن را شناخته و ابزارهای مختلف آن‌ها را که برای انحراف جامعه به کار رفته، شناسایی کنند و در مقابل جریان‌های تکفیری و برنامه‌های ضد دینی ماهواره‌ها هوشیار باشند.

captcha