واگذاری ممیزی کتب‌ دینی به قم منوط به رأی هیئت نظارت است
کد خبر: 1476420
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
مدیرکل اداره کتاب وزارت ارشاد:

واگذاری ممیزی کتب‌ دینی به قم منوط به رأی هیئت نظارت است

گروه ادب: علی شجاعی‌صائین از بررسی نهایی واگذاری ممیزی کتاب‌های دینی به استان قم در هیئت نظارت بر ضوابط نشر قبل از نیمه آذرماه امسال خبر داد.

علی شجاعی‌صائین، مدیرکل اداره کتاب وزارت ارشاد، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره واگذاری ممیزی کتاب‌های دینی به استان قم گفت: این موضوع پیشنهادی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است و یک بار از سوی هیئت نظارت بر ضوابط نظر مورد بررسی قرار گرفته، اما نتیجه آنها نهایی نشده است.

وی افزود: قرار است طرف همکارمان در رابطه با این موضوع در هیئت نظارت تعیین شود و در حال حاضر مشخص نیست که چه مرکز یا مؤسسه‌ای این کار را برعهده خواهد گرفت یا روند کار به چه صورت خواهد بود.

شجاعی‌صائین در پاسخ به اینکه هیئت نظارت بیشتر با این موضوع موافق یا مخالف است، بیان کرد: در حال حاضر خود موضوع مورد بحث است و به رأی‌گیری موافق و مخالف نینجامیده است و باید منتظر باشیم تا ببینیم این پیشنهاد چگونه عملی می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه خود وی با این بحث موافق است یا نه، گفت: ما تابع هیئت نظارت بر ضوابط نشر هستیم و مسائلی از قبیل اینکه آیا این موضوع به روند کار در استان‌های دیگر و یا بحث ممیزی آسیب وارد می‌کند یا نه و اینکه آیا قرار است استان‌های دیگر فقط کتاب‌های غیردینی را بررسی کنند و یا مسائل دیگر در این هیئت بررسی خواهد شد.

مدیرکل اداره کتاب تصریح کرد: امیدواریم جلسه بعد شورای هیئت نظارت بر ضوابط نشر به زودی برگزار شود. با توجه به اینکه جلسات هیئت نظارت به صورت ماهانه است، امیدواریم قبل از نیمه آذرماه برگزار شود. هر چند ممکن است در این جلسه موضوعات دیگری در دستور کار باشد.

captcha