تأكيد مسلمانان جمهوری آذربايجان بر تأسيس مركز فعاليتهای قرآنی
کد خبر: 1512718
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۸۵ - ۱۵:۰۲

تأكيد مسلمانان جمهوری آذربايجان بر تأسيس مركز فعاليتهای قرآنی

گروه فعاليت های قرآنی: مسلمانان جمهوری آذربايجان خواستار تأسيس يك مركز دينی و قرآنی فعال جهت نظارت و كنترل تمام فعاليت های قرآنی و مذهبی در اين كشور شدند.

«ناطق كريم اف» مؤسس روزنامه های «اسلام دنياسی» و «اسلامين سه سی» در مصاحبه با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه باكو، با اعلام اين مطلب گفت: در حالی كه در اين كشور تدريس دروس قرآن كريم روز به روز در حال افزايش است، گاهی شنيده می شود كه سازمانهای ميسيونری در جمهوری آذربايجان مدتی است در زير چتر تدريس قرآن، وهابيت و مسيحيت را آموزش می دهند و مانع از تدريس قرآن می شوند.
وی ادامه داد: به دليل چنين پيشامدی مردم مسلمان جمهوری آذربايجان كه علاقه فراوانی به برپايی كلاسهای آموزش قرآن دارند، خواستار تأسيس يك مركز فعال دينی و قرآنی جهت نظارت و كنترل دايم تمام فعاليتها و برنامه های قرآنی و مذهبی در اين كشور شدند.
«كريم اف» با تمجيد از فعاليت دارالقرآن جمهوری آذربايجان در اين راستا و تشكيل كلاسهای مختلف قرآن كريم در باكو و ساير شهرهای اين كشور اظهار كرد: دارالقران باكو تا كنون سه بار اقدام به برگزاری مسابقات سراسری قرآن كريم ويژه برادران و خواهران كرده كه با استقبال چشمگير ساير اقشار مردم اين كشور همراه بوده است.



captcha