آيت‌الله مسعودی خمينی: مرحوم بهجتی همراه امام (ره) و انقلاب بود
کد خبر: 1573913
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۱:۵۰

آيت‌الله مسعودی خمينی: مرحوم بهجتی همراه امام (ره) و انقلاب بود

گروه سياسی: آيت‌الله بهجتی، از نظر سلامت نفس بی‌نظير، به تمام معنا رفيق، بسيار متواضع و همراه انقلاب بود و درباره حضرت امام (ره) اشعار و سخنرانی‌های زيادی دارد.

آيت‌الله «علی‌‌اكبر مسعودی خمينی» توليت آستان مقدسه حضرت معصومه (س) در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) درباره‌ ابعاد شخصيتی آيت‌الله «بهجتی» امام جمعه فقيد اردكان، تصريح كرد: بنده از اولين روزهايی كه مرحوم بهجتی به قم آمدند، با آنها آشنا شدم. ايشان شخصيتی به تمام معنا متقی و وارسته بود.
وی افزود: من از ايشان حتی در دروه‌ی جوانی كه دارای خصوصيات خاصی است، مكروه هم نديدم. شخصيت ايشان از نظر دينی بالا و از نظر فكری بسيار سالم بود، شاعری توانمند بود و در همان روزهای اولی كه گروهی اشكالی نسبت به حوزه مبنی بر اينكه حوزه تعطيلاتش زياد و كارش كم است، با يك قصيده در همان 50 سال قبل پاسخ آنها را داده بود.
توليت آستان حضرت معصومه (س) شخصيت مرحوم بهجتی را دارای ابعاد گوناگون ذكر كرد و گفت: از نظر سلامت نفس بی‌نظير، به تمام معنا رفيق، بسيار متواضع و همراه انقلاب بود و درباره حضرت امام (ره) اشعار و سخنرانی‌های زيادی دارد.
آيت‌الله مسعودی ادامه داد: با وجود همه اين ويژگی‌های ايشان گمنام بود و علاقه نداشت خود را بين افراد بنام كند.
وی با اشاره به مسئوليت آيت‌الله بهجتی در امامت جمعه شهرستان اردكان از توابع استان يزد، ابراز داشت: شخصيت وی به گونه‌ای بود كه با همه‌كس می‌توانست زندگی كند، سلامت از افكار ايشان می‌باريد و به همراه برادر خود اشعار زيادی در رابطه با ائمه (ع) دارند.
توليت آستان حضرت معصومه (ع) در بخش پايانی اين گفت‌وگو با آْروزی علو درجات برای اين روحانی وارسته، درباره‌ی نقش مرحوم بهجتی در برهه‌های مختلف انقلاب يادآور شد: مرحوم بهجتی از انقلابيونی بود كه كسی ايشان را نمی‌شناخت، ولی زندگی ايشان، زندگی انقلابی بود.
captcha