برگزاری همايش "چ مثل چمران"در دانشگاه تهران
کد خبر: 1585972
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۸۶ - ۱۳:۰۱

برگزاری همايش "چ مثل چمران"در دانشگاه تهران

گروه سياسی: همايش چ مثل چمران بزرگداشت مبارزان جهان وطنی، عصر روز گذشته در دانشگاه تهران با حضور فرزندان چه گوارا، مهدی چمران و سعيد قاسمی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، همايش "چه مثل چمران" بزرگداشت مبارزان جهان وطنی عصر روز گذشته در دانشگاه تهران برگزار شد، قبل از مراسم سرودهای انقلابی دو كشور ايران و كوبا پخش شد.
سپس مجری برنامه پيام رئيس‌جمهور را به اين مراسم قرائت كرد در بخشی از اين پيام آمده است: اينك عصر بيداری جهانی به مركزيت بيداری توحيدی است و جهان جديد نه به سوی تك قطبی شدن زير سايه ليبرال – سرمايه داری غرب، بلكه به سوی اتحاد مستضعفين جهان عليه مستكبران پيش می‌رود.
اين گزارش حاكی است در اين مراسم پيام امام خمينی (ره) به مناسبت شهادت شهيد چمران قرائت شد.
در ادامه مهدی چمران، برادر شهيد مصطفی چمران با تبريك هفته دفاع مقدس ضمن سخنانی گفت: وقتی احمدی‌نژاد در فضای آمريكا در يك دانشگاه، به عنوان نماينده ايران آنگونه با اقتدار سخن می‌گفت اشك شوق ريختم و به اين نتيجه رسيدم كه اين صلابت و اقتدار از اشخاص نيست، بلكه اقتداری بود كه شهدا به بهای خون پاكشان به ما هديه دادند.
وی در بخشی از سخنانش به نامه‌ای از شهيد چمران اشاره كرد كه در بخشی از آن آمده: ای شيعيان حسين برای شما بشارتی عظيم دارم كه راه بسته ما را به سوی آسمان‌ها می‌گشايد و معراج ما به آسمان‌ها است و آن شهادت می‌باشد.
اين گزارش حاكی است سردار سعيد قاسمی از فرماندهان دفاع مقدس طی سخنانی به وجه تشابه شهيد چمران به عنوان يك مبارز انقلابی و شيعه، با چه‌گوارا به عنوان يك مبارز كمونيست پرداخت و گفت: اين دو مبارز جبهه عدالت جهانی، با انرژی گرفتن از منبع الهی به مبارزه با استكبار پرداختند.
در ادامه اين مراسم دختر چه‌گوارا، با اشاره به اينكه هيچ كسی حق ندارد در امور داخلی كشوری دخالت كند، تاكيد كرد: ما دشمن مشترك خود را شناخته‌ايم، بنابراين می‌توانيم نيروهايمان را برای مبارزه با آن متحد كنيم.
بنابر اين گزارش كليپی در مورد شهيد چمران و چه‌گوارا و دوره‌های زندگی آنها پخش شد و مجری برنامه اعلام كرد هفته آينده مراسم مشابهی به مناسبت سالروز درگذشت چه‌گوارا در كوبا برگزار می‌شود كه فيلم اين برنامه در آنجا به نمايش در خواهد آمد.
در پايان اين مراسم نماد مقاومت مردم ايران در 8 سال دفاع مقدس به فرزندان چه‌گوارا اهدا شد.
captcha